lördag 25 juni 2011

En vampyrs bekännelse av Anne Rice

Nu ger jag upp (efter att ha försök, men bara kommit halvvägs), gillar inte att göra det men gillar inte heller att sitta i timmar med en bok som jag inte tycker om. En vampyrs bekännelser var för seg, för långa beskrivningar innan något händer, för lite action helt enkelt. Att texten sen i boken är för liten för min smak gör inte boken mindre trög att läsa..

Innan jag köpte den provläste jag de första sidorna på Bokus och fastnade, men tyvärr blev den ingen hitt sen i alla fall, vilket är synd.

Men hur skulle jag kunnat låtit bli att iallafall testa att läsa den? Filmen som jag såg första gången när jag var ganska liten har varit min favorit vampyrfilm länge, jag älskar den! SE FILMEN men skippa boken, jäsp…

Lite citat från filmen:

Lestat: Mon dieu, what melancholy nonsense. I swear you grow more like Louis each day. Soon you'll be eating rats!
Claudia: Rats? When did you eat rats Louis?
Louis: It was a long, long time ago. Before you were born, and I don't recommend them.


Claudia: Goodnight sweet prince, may flights of devils wing you to your rest.


Är lite betuttad i Claudia. Väldigt spännande karaktär, synd att jag inte orkar läsa vidare i boken, för henne är jag väldigt nyfiken på. Kanske orkar jag någon dag i framtiden men inte nu. Blev dock väldigt förvånad när jag läste i boken att hon ska vara 5 år… det är hon knappast i filmen :P



<3

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...