onsdag 8 juni 2011

The Tiny Wife av Andrew Kaufman

Titel: The Tiny Wife
Författare: Andrew Kaufman
Antal sidor: 80
Språk: Engelska

(utläst 6 juni 2011)

Beskrivning från Adlibris:

A robber holds up a bank but instead of stealing money he takes from each person the item of most sentimental value. As time passes the loss of these items have a dramatic effect on the victims: one discovers God under her sofa, another is attacked by her lion tattoo when it comes to life, and the wife of our narrator starts to shrink. It is a remarkable short novella, a modern fable that is weird, uplifting and romantic all at the same time.

Kommentarer:


Som jag skrev i förra inlägget så tar Adlibris lite för lång tid på sig att skicka mina böcker tycker jag och eftersom jag bara tog med mig ”En Vampyrs Bekännelser” till Stockholm (som jag inte har fastnat för riktigt) så kände jag att jag behövde något annat att läsa. Så efter att ha hört mycket gott om den här lilla boken så blev det den jag köpte när jag besökte Pocketshop häromdagen (kändes också mer okey att köpa där då den inte är släppt på nätet än och ändå kommer kosta lika mycket :P).
Otroligt charmig bok, har aldrig haft/ ens sett en så liten bok tror jag. Var någon som skrev att den var 10x10 centimeter och det kan nog stämma. Pytteliten!
Med sina ynka 80 sidor gick den att läsa ut på bara någon timme eller två. Men känns lite sorgligt att jag läste ut den så snabbt, borde ha läst den mera sparsamt nu får jag känslan att jag velat ha en längre bok. Känns som att det kunde ha utvecklats lite till, ville veta lite mer.
Förväntningarna var superhöga och kan tyvärr inte säga att det gick upp helt i uppfyllelse. Hade nog älskat den mer om jag hittat den själv utan att få läsa så mycket om den innan och om jag hade gett mig mer tid att läsa den. Men gillar den, det gör jag och hela dagen jag läste den och dagen efter (igår) så har jag gått och pratat om den med alla jag stött på, vilket är ju ett gott betyg!
Jättemysiga små historier som man skrattar till, så verkligen ett tips att ge till present till någon (där inräknat sig själv förståss). Finns att köpa på PocketShop för 99kr, tror inte den är släppt någon annanstans ännu.





Andra bokbloggare som har bloggat om den här boken är bla : Böcker Böcker Böcker... Beroende av böcker.

2 kommentarer :

  1. Den där lilla frun låter höra om sig överallt. Dags även för mig snart att läsa tror jag visst. Hur påverkade formatet läsningen? Jag kan ibland tycka att det är jobbigt att vända blad för mycket, störde du dig på det?

    SvaraRadera
  2. Tyckte det var mysigt att den var så liten, passade med historien. Kommer inte ihåg att jag skulle stört mig på det =)

    Läs några sidor lite fräckt i butiken och kolla!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...