fredag 1 juli 2011

Day 06 – A book that makes you sad

Läser inte speciellt många sorgliga böcker, vill hellre sträckläsa en bok för att den är mysig eller spännande (men liite sorglig kan det gärna vara på sina ställen, blir ofta bättre då :P).


Har blivit en hel del böcker som man gråtit till ändå (i och för sig är jag ganska blödig så är inte så svårt...), exempelvis Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger som jag nämnde i förra 30 days of Books- inlägget, en bok som både är sorglig och gör en glad.

Den senaste boken jag läste som jag tyckte var hemskt sorglig var "Sarahs nyckel" av Tatiana de Rosnay. Svårt att hålla tårarna borta när man läser om stackars Sarah och henne lillebror.

En annan bok förutom ”Själens osaliga längtan” som jag kommer tjata sönder tills ”alla” jag känner har läst den är ”The Host” av Stephenie Meyer (ge mig fler favoritböcker så har jag mer att tjata om!) . Den var också hemskt sorglig på sina ställen och berörde mig verkligen.

Men tanken är nog att man ska välja EN bok… men de kunde jag inte så listar istället ännu mer sorliga böcker jag läst:

- ” Är det någon där?” av Marian Keyes (en riktig snyftis )
- ”Pojken som kallades Det” av Dave Pelzer ( sorglig och hemsk)
- Hungerspelen
- Och självklart Harry Potter böckerna från och med bok fyra då böckerna blir mörkare och folk börjar dö. Säger bara bok sju, hade inte en torr fläck kvar i ansiktet efter att jag läst den :P

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...