fredag 30 september 2011

Månadsrapport: September 2011

Läst i September 2011:
59. Mio min Mio - Astrid Lindgren   138 sidor
58. Hemsökt 1: Älska dig till döds - Meg Cabot    222 sidor
57. Hex Hall - Rachel Hawkins    323 sidor
56. Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren   206 sidor
55. Det lockande stålet. Bok 1 - Joe Abercrombie  272 sidor
54. City of Bones - Cassandra Clare  485 sidor
53. Kapitulera omedelbart eller dö - Sanne Näsling   236 sidor
52. Ojingogo  - Matthew Forsythe 152 sidor  (seriealbum)
51. Shadow Kiss - Richelle Mead     443 sidor
50. Macbeth - William Shakespeare   140 sidor (seriealbum)
49. Legenden om Morwhayle - Häxmästaren - Peter Bergting     302 sidor
48. Percy Jackson and the Lightning Thief - Rick Riordan     384 sidor
47. Ormar och piercing - Hitomi Kanehara   87 sidor
46. Det röda Trädet - Shaun Tan    36 sidor (seriealbum/bilderbok)

Böcker jag läste lite av men sedan gav upp: 
Ficktjuven, Virgin Suicides


Totalt antal lästa böcker: 14 st (Woho jag tog igen mig från förra månadens misslyckande :P)
Engelska böcker: 4st (mesigt som vanligt :P)
Svenska böcker: 8st  (ej inräknat bilderböckerna Ojingogo och Det röda trädet)

Kortisar (ca 200sidor):  6 st (medräknat seriealbumen) 
Tegelstenar ( över 500 sidor): 0 st (hmm ser vi ett mönster här :p)

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus etc)2 st
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc): 3 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc): 2st
Antal begagnade: 0 st
Antal lånade:  0 st
Antal rec-ex: 6st 

Antal i present: 1st 

Snittbetyg: Gillar ^^

Månadens favorit: Häxmästaren - Peter Bergting  ^^
och andra plats får Det röda trädet och Ojingogo som var så fina <3
Månadens besvikelse: Mio min Mio :( Inte så bra som jag hade hoppats/ mindes, för kort och för mycket upprepningar, som tur var hade jag läst Bröderna Lejonhjärta innan, som jag gillade, så ingen fara för min tro på Astrid Lindgren iallafall =)

Månadens oväntade:  Hemsökt del 1, riktigt bra och härlig, bättre än vad jag trodde den skulle vara. Läste ut samma dag som jag fick den =). Ny favoritserie.


Sammanfattningsvis:
Haha jag känner att jag varje månad lovar samma sak men sen slutar det ändå med det gamla vanliga:
att jag läser massor av lättlästa ungdomsböcker och att jag läser supermånga kortisar :P och INGA tegelsenar och få engelska böcker....:P
Trotts detta är jag mycket nöjd =) Jag har verkligen kommit in i ett läsflyt igen, läser massor även om många råkar vara korta böcker, men vad gör väl det? Jag är lycklig, läser fina lättlästa bra böcker. Visst skulle jag gärna läsa med varierade genrer, inte bara övernaturliga YA böcker, men iallafall :P

När det gäller vad jag får/köper mina böcker ifrån märker jag att om det är svenska böcker så är det i 90% av fallen recensionsexemplar. Så snål har jag blivit, men det är tur så mycket som jag läser nu.. Hade väl annars fått äta upp dem sen för att överleva/ ha råd :P
Jag väljer alltid mina rec-ex själv, så är ju ändå böcker jag själv vill läsa och själv annars skulle ha köpt, jag råkar bara få dem gratis ^^ vilket är bra för en student!

4 kommentarer :

  1. Hjälp, vad många böcker du hinner med på en månad! Jag är glad om jag hinner med fyra i snitt.. :P Plugg och surfande tar tid, trots att man antagligen sover för lite bara för att kunna läsa varje dag. När pluggar och sover du egentligen? :D

    SvaraRadera
  2. Säger som Sofia, det är inte klokt vad du har hunnit med! Undrar också när du hinner sova :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha =) Jo surfande och plugg tar tid, men hoppar över sömn som du. Så jag lyckas läsa både på morgon innan skolan och sen igen massor på kvällen, så då hinns det med en del =)

    Sen kanske jag borde plugga mer egentligen, men vissa föreläsningar är bara sååå tråkiga, då skippar jag dem och läser mysiga böcker istället :P Inte så bra men så länge jag ändå klarar kurserna så är jag nöjd :P

    Sen är det många seriealbum och korta böcker som jag läser, så de tar ju ingen tid alls =)

    SvaraRadera
  4. Plus att pojkvännen är i Kina så då måste man roa sig med annat :p

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...