fredag 21 oktober 2011

Boktitlar och dagens känsla...

"Dagens Boktitel"
"Ibland bara måste man" skriva ett inlägg om hur man känner med hjälp av boktitlar. Just nu känns det som "Pestens tid" när jag har tentavecka och realtidsprogrammeringsteori är så himla übertråkigt att plugga på. Jag vill bara "Kapitulera omedelbart eller dö" orkar inte plugga mer. Känns som om "All My Friends Are Superheroes" som orkar plugga till detta. Själv känner jag mig som "The Walking Dead", mitt huvud är full av gröt, jag ger upp och vill inte ta in någon mer information. Vill bara läsa bokbloggar, lyssna på "Nick & Norahs oändliga låtlista", ligga i sängen och läsa böcker hela dagen.
"Själens osaliga längtan" är att få min pojkvän tillbaka, Jesper sluta vara "Gone"  jag "Älska dig till döds" kom hem nu bort från tråkiga Kina! Kommer du inte hem snart hämtar jag tillbaka dig med "Våld".

Kul det här med boktitlar, blev inspirerad av Fiktivteter som skrev ett inlägg om just boktitlar. Så skrev denna lilla fåniga historia. Vilket är en längre variant på What You Readin?'s utmaning "Dagens boktitel", där man ska fota en bok och dess boktitel för att visa hur man känner sig.

För att fortsätta på boktitel-spåret vill även jag göra denna lilla enkät från Bokstävlarn (med inspiration av Bokbabbels gamla titelenkät) som jag sett att många av er redan har gjort =)

En enkät där man ska svara på frågorna med hjälp av boktitlar i sin bokhylla!

Hej!    "En shopaholic säger ja"      
Vem är du?     "Psykopaten"       
Hur önskar du att du kunde vara?     "Eldfödd"
Vad gör du helst en ledig dag?       "Under det rosa täcket" 
Beskriv ditt favoritdjur?     "Pretty Monsters"
Hur ser du ut?    "Beijing Doll "
Beskriv ditt humör i dag.       "Pestens tid"
Vad är viktigast i ditt liv?      "Kärlekens historia" 
Vad är helt oviktigt för dig?    "Priestess of white"
Beskriv en plats du trivs på.      "Det röda Trädet "
Beskriv något du tycker är vackert.     "Equal Rites "
Vad längtar du mest efter just nu?     "Själens osaliga längtan"
Vad längtar du inte alls efter?   "Män som hatar kvinnor"


2 kommentarer :

  1. Ha, ha. Vilket kul inlägg! Fast det är förstås tråkigt att du känner dig så miserabel. Kämpa på!
    Kramar och pussar Mamma

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...