söndag 18 december 2011

Svaren till Bokomslags quizet nr 4

Det var inte många som var med och tävlade, utan ni var bara två =( . Så jag gissar att det var för svårt igen? Att jag aldrig lär mig. Men hoppas ni tyckte det var skoj ändå :P .

Vinnaren var iallafall:
Sofia 
(med 3 st rätt)


De rätta svaren var:

 



1. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children av Ransom Riggs
2. The Reapers are the Angels av Alden Bell
3. Divergent av Veronica Roth
4. Varsel av Stephen King
5. Hungerhuset av Loka Kanarp , Carl-Michael Edenborg
6. Himmelsdalen av Marie Hermanson

För att kolla in själva tävlingen klicka här!


3 kommentarer :

  1. Yay - I wan! :)

    Jag tycker inte att det är svårt att se vilken bok det är på dina "redigerade" omslag. Däremot är det ibland svårt att känna till boken överhuvudtaget om man inte är så insatt i dina älsklingsgenrer! Men så är det ju. Vi har alla våra egna smaklökar. :) Jag gillar i vilket fall sådana här tävlingar så att man får tänka lite. ^^

    SvaraRadera
  2. Jo det var det jag menade med svårt, och böcker som kanske inte är lika välkända.
    Superhypade böcker är ju lättare att folk vet vad de är även om de inte är deras favoritgenre så finns det ju vissa böcker man inte kan undgå att höra talas om ändå.

    SvaraRadera
  3. Jao, jag tyckte det var lite svårt, kände egentligen bara igen Himmelsdalen, men kul och kreativ tävling i alla fall!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...