måndag 19 december 2011

Videoinlägg (3): mina böcker jag byter bort del 3 och sista delen

Sista delen av mina små videos om böcker jag byter bort :P Så snart kommer jag sluta tjata om det lovar!

(gamla videos: Del 1, del 2.)



- Ursäkta pausen i mitten... började läsa vad som stod i kanten av boken...>.<.
Måste sitta med nått redigeringsprogram nästa gång, så slipper ni sånt.

Har dock i och med bokbloggsträffen byt bort några av de böcker visade här:
Neverwhere och Dead Until Dark (som jag iofs pratade om i förra videon).


Recensioner på några av böckerna jag byter i denna video:
En vampyrs bekännelser av Anne Rice
Änglarnas tecken av Danielle Trussoni
Exodus av Julie Bertagna

2 kommentarer :

  1. Tja!
    det enda som förundrar mig, eller som jag åtminstone tycker är lite dumt/onödigt, är att du gav upp American Psycho. Att det tar så lång tid, ungefär halva boken, innan våldet sätter fart är ju en del av bokens idé och ovanliga uppbyggnad. dessutom följs varje våldskapitel av, ja jag vill inte skvallra, men de följs av ett påhitt som verkligen accentuerar våldet. Boken är helt enkelt briljant. Filmatiseringen däremot är ren och skär dynga. Underligt att så många nämner den som favofilm. den har noll och intet av bokens snygga vändnigar och olika skikt.

    SvaraRadera
  2. JO jag kan tänka mig att det är för att man ska få känslan av hur han är psykopat och hur han fungerar/ är som person. Vilket är intressant förvisso. Vi diskutera det på bokbloggsträffen. Men långsamma böcker har jag alltid bara stört mig på. Det funkar inte för mig att behöva genomlida en halv bok innan den blir bra...

    Däremot verkar ju ingen villa byta den med mig så får se om jag ger den ett till försök då :P

    Gillar det här! Därför jag skaffade en bokblogg, för att få lite tips/kritik och diskussion om böcker =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...