fredag 17 februari 2012

Hunger av Michael Grant

Häftad: [Adlibris][Bokus]
Titel: Hunger
Författare: Michael Grant
Förlag: Egmont
Antal sidor:  608 sidor
Språk: Engelska
Serie:   Del TVÅ i Gone-serien ;)

(utläst 1 januari 2012)


Beskrivning från Goodreads

 ! Kan innehålla spoilers för er som inte har läst ut första boken !


It's been three months since everyone under the age of fifteen became trapped in the bubble known as the FAYZ.

Three months since all the adults disappeared. GONE.

Food ran out weeks ago. Everyone is starving, but no one wants to figure out a solution. And each day, more and more kids are evolving, developing supernatural abilities that set them apart from the kids without powers. Tension rises and chaos is descending upon the town. It's the normal kids against the mutants. Each kid is out for himself, and even the good ones turn murderous.

But a larger problem looms. The Darkness, a sinister creature that has lived buried deep in the hills, begins calling to some of the teens in the FAYZ. Calling to them, guiding them, manipulating them.

The Darkness has awakened. And it is hungry.


Kommentarer:

Blev du besviken på första boken? Ingen fara, för det blev jag med :P Men denna var faktiskt mycket bättre. Tror det ännu en gång har att göra med att förväntningarna inte var så höga. Nu kunde jag bara läsa utan att hoppas så starkt, vilket funkade. Istället för att tänka på allt den kunde va sögs jag bara med och började tycka det var väldigt intressant och spännande.

Är fortfarande inte supersåld på karaktärerna i boken, men kom några nya jag började att gilla och tycker själva huvudhistorien är så spännande att det inte gör något att jag inte har hittat någon superfavorit karaktär.

Var lite svårt dock i början att komma in i boken då jag glömt så mycket från första, men efter att minnet kommit tillbaka gick det bra =). Trots att det var en tegelsten så gick den rätt snabbt att läsa ut, sånt gillar jag. Nä blir ingen lång recension denna gång, har inte tid att skriva så långa som jag brukar men kort sagt: Denna uppföljare var spännande och bra! Läs även om ni inte var stormförtjusta i första ;)

Ska jag säga något negativt om boken så var det att tidsräkningen i denna inte alls var lite spännande som den första. Nu visste man inte var den stod för, det var läskigare när man i första visste att det var tiden som fanns kvar innan Sam fyllde 15...

Nästan betyg älskar, gillade denna mycket mer än första boken.
En spännande serie jag kommer fortsätta följa =).

Recensioner från andra bloggar:
Hittade ingen som läst boken på originalspråk och skrivit någon recension men hittade dessa som läst den på svenska: Boknea, Addikoko, Amelies boktips, Frids bokrecensioner, Pocketlover

Andra omslag/utgåvor:

US, Svenska, UK

US: Gillar omslagen då man får en bra känsla till böckerna men är som vanligt mest förtjust i de jag själv äger (UK se nedan). Häftad: [Adlibris][Bokus] Inbunden: [Adlibris][Adlibris][Bokus]
Svenska: Men gillar egentligen inte de svenska omslagen, tycker de är tråkiga och lite stela. Tycker inte helt om färgvalen heller. Denna var dock en av de bättre. Inbunden: [Adlibris][Bokus]
UK: Ser man bara på bilden på framsidan så kan man ju tycka att det är skittråkiga, men det är kanterna som gör det. Då sidornas kanter är färgade i samma färg som titeln. Mys!  Ännu finare kommer det bli när jag nu även äger tredje delen som är i blått ^^. Häftad: [Adlibris][Bokus]

Ännu mer neonfärgat i verkligheten än vad som framkommer på bilden ;)

1 kommentar :

  1. Ja visst var tvåan bättre än ettan! Började läsa trean imorse...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...