fredag 30 mars 2012

Last Sacrifice av Richelle Mead

Titel: Last Sacrifice
Författare: Richelle Mead
Förlag: Razorbill
Antal sidor: 588 sidor
Språk: Engelska
Serie: Del sex och sista delen i "Vampire Academy".

OBS Spoilervarning på hela inlägget för er som inte läst tidigare böcker!
(utläst 18 februari 2012)
Beskrivning från Bokus:
This is the final heart wrenching episode at St. Vladimir's Academy. Rose is on trial for high treason and the death of Queen Tatiana. Someone is trying to frame her and it looks like even Dimitri might not be able to save her now.
Inbunden:[Adlibris][Bokus] Häftad:[Adlibris][Bokus][Amazon][BookDep]
Kommentarer:
Sista boken i en lång serie. Känns både tråkigt och skönt =) Skönt för att det känns bra att ha läst ut en serie, har annars så mycket serier jag påbörjat på men inte avslutat :P

De första typ 100 sidorna var lite långsamma tyvärr tyckte jag. Var lite för mycket transportsträckor och rymning och det är inte så himlas jätteintressant att läsa om tycker jag. Så blev lite segt emellanåt. Men sen när delen med the Keepers kom så tycker jag det blev mycket intressantare. ^^

Är lite dumt att skriva en recension så här långt efter... Har glömt mycket. Tyckte om sista boken men var inte den bästa jag läst. Tyckte slutet var helt okey och är nöjd med det men fattade den lilla twisten på slutet sen långt innan så var inte så spännande som det hade kunnat vara tyvärr. Men annars intressant.

Sammanfattningsvis så gillar jag serien som helhet. Lättläst och bra men hade gärna haft mer händelser i skolan. Mer lektioner och sånt det tycker jag om ^^


 Gillade boken, trevlig läsning. Ett helt okey avslut på serien. Men ingen superhöjdare hade väntat mig något liiite mer spännande som sista slutkläm.

Recensioner från andra bloggar: 
BoktyckeReading this world,Tonårsboken,  Beas bokhylla (spoilervarning), Fiktiviteter. Om hela serien: Andréa i Boklandet, Bookis, Bookshelf.
Random tankar:   SPOILERVARNING!
- Varför berättade hon inte direkt om brevet från drottningen till Adrian? Hade väl varit bra för dem att veta lixom :P. Hon kan ju säga att han inte ska nämna det till Lissa, eller utlämna just den delen?
- The Keepers känns lite som en blandning av en kult och grottmänniskor eller Amish typ, tyckte de var jävigt intressanta ^^ Hade velat läsa mer om dem.
- Tycker det är dumt att Rose väntar så länge med att säga att hon har kille … lite dåligt stil ändå!
- Gillar trovärdigheten att det är så svårt att stake-a någon, krävs mycket kraft, har stört mig på att det är så lätt i serier som Buffy tex.
- Borde inte Sidney bli irriterad när hon väntar på att Rose ska kolla klart på Lisas ”first task” var ju flera timmar hon var "borta" och om jag minns rätt var de mitt inne i ett samtal med ....?
- Tyckte Queen-testen var lite fåniga. Borde tex kunna finnas mer än ett svar på sista frågan. Kändes som om alla testen var lite flummiga om ni frågar mig.
- Rose och Dimitri påminner mig lite om Angel och Buffy. Kärlek som stöter på problem. Killen växlar mellan god och sen ond och sen god. Inte jättelikt men liiite likt iallafall :P
Andra omslag/utgåvor:
1. Skumt här verkar hon ha blivit blond :P. Pocket: [Adlibris] 2. Röda omslagen. Häftad: [Adlibris][Bokus] 3. Svenska omslaget. Häftad: [Adlibris][Bokus]

4 kommentarer :

  1. Försöker att inte läsa den här recensionen, då jag hittills bara läst de två första delarna.

    Undrar också:
    Visst ville du läsa Across the universe? Har för mig det iaf. Byter bort den nu för det visade sig att det inte alls var nåt för mig, gillar inte science fiction... Synd på ett så snyggt omslag bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jättegärna men verkade ju inte som om jag hade nått du ville byta fortfarande så...

      Radera
    2. Just det ja. Egentligen vill jag läsa Hundraåringen. Velat läsa den jättelänge, men har ju ingen aning om kvalitén och så och är ju som sagt rätt kräsen då jag byter bort nya böcker.

      Radera
    3. Den är fin. Har läst några kapitel men ser ut som en ny pocket enligt mig.

      Ska till Stockholm den 10 april så skulle kunna ta med den och hjärtformad ask så kan du få kika på dem? Eller någon annan bok. Byter nu även bort "Jonathan Strange & Mr. Norrell " helt oläst ifall du är intresserad. En tegelsten som jag inte orkar läsa men många verkar ha gillat den!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...