söndag 8 april 2012

Zelda 2: Kampen fortsätter av Lina Neidestam

Titel: Zelda 2: Kampen fortsätter
Författare: Lina Neidestam
Förlag: Kartago Förlag
Antal sidor: 131 sidor
Språk: Svenska
Serie: Andra albumet om Zelda! 

(utläst 18 mars 2012)
Beskrivning från Bokus:
Hjältinnan Zelda är en idealistisk, bloggande åttiotalistsnärta som med dubbelmoral och ihåliga argument slåss mot de patriarkala väderkvarnarna. Till vardags pluggar hon på Komvux och drömmer om att komma in på journalisthögskolan, som bara tar in "urblåsta modebloggare som är bra på matte", som hon själv uttrycker det. Här har Zelda gjort upp sin ostrukturerade tillvaro och just blivit singel efter att ha dumpats av sin alldeles för heteronormativa pojkvän. Hon börjar på Konstskola och får nya vänner och fiender.

Provläs tex här!
Häftad: [Adlibris][Bokus
Kommentarer:
ÅH jag bara älskar Zelda, hon är asskön =). Verkligen min humor! Jag gillar detta album starkt, tyckte nog bättre om denna än de fösta albumet faktiskt. Skrattar högt och läser ut den snabbt, för snabbt. Vill ha mer nu!

Feministiskt och kul, älskar att hon kan driva med sig själv och både få fram feministiska åsikter men samtidigt driva med de som är för överdrivna =). Hela albumet känns som en parodi på överdrivna feminister samtidigt som vettiga åsikter ändå kommer fram ändå. Själv tycker jag att alla ska kunna driva med sig själv och inte alltid ta allt för seriöst (inte så lätt men något att sträva efter).

Märker att Zelda passar mig bättre än Prins Charles känsla, lite lättare, lite mindre bittert, lite mer kunna driva med sig själv. Zelda är rå feminist men kåt på Edward i Twilight, de tycker jag är skoj! Gillar att det inte behöver vara så himla rätt jämt, hon klantar sig och gör fel hela tiden men fortsätter försöka. Enklare, känner igen mig mer i de här albumet än Livs böcker där jag är för oallmänbildad för att förstå allt >.<.

Nä ni som gillar den här typ av serier, läs och njut! Vänta inte med att läsa denna pärla ^^
Bild tagen från Linas hemsida!
Detta var ett rec-ex från Kartago! Tackar!


Till och med bättre än första albumet!  Märks att hon utvecklas och ritar ännu bättre nu och omslaget är ju jätteläckert!
Recensioner från andra bloggar: 
Bokstävlarna, Bokmalande, Dagens bok.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...