fredag 4 maj 2012

Real Mermaids Don't Wear Toe Rings av Helene Boudreau

Titel: Real Mermaids Don't Wear Toe Rings
Författare: Helene Boudreau   
Förlag: Sourcebooks, Inc
Antal sidor: 206 sidor
Språk: Engelska
Serie: Del ett i en serie


(utläst 30 mars 2012)
Beskrivning från --:
First zit. First crush. First…mermaid’s tail?

If she hadn’t been so clueless, she might have seen it coming. But really, who expects to get into a relaxing bathtub after a stressful day of shopping for tankinis and come out with scales and a tail?

Most. Embarassing. Moment. Ever.

Jade soon discovers she inherited her mermaid tendencies from her mom. But this revelation raises a serious question: if Mom was a mermaid, how did she drown?

Jade is determined to find out. But how does a plus-sized, aqua-phobic, mer-girl go about doing that, exactly? And how will Jade ever be able to explain her secret to her best friend Cori, and her crush, Luke?

This summer is about to get a lot more interesting…
Häftad: [Adlibris][Bokus][BookDep] CD-bok: [Adlibris][Bokus] Ljudbok med inbyggda hörlurar..?: [Adlibris]
Kommentarer:
Älskar framsidan och förväntade mig en lättsam och riktigt rolig bok och visst var den kul och lättsam, men inte alls så skämtsam som jag trodde tyvärr.  Hade gärna kunnat ha fått vara mer humor i.

Första problemet och anledningen till att inte boken blev någon topp-poängare för mig var att bokens huvudkaraktär var så himla ung. Jag är 10 år äldre än henne tror jag, så jag känner inte direkt igen mig så starkt längre... 

Sedan var den lite för kort och den gick lite för fort fram. Samtidigt som det inte hände så mycket spännande i den. Så både seg på ett sätt och samtidigt inte, svårt att förklara :p.  
Men trots det så gillade jag ändå boken lite grann just för att den var kort, skönt att ha att läsa mellan tyngre böcker. Inte för att jag läser så tunga böcker men ändå =). Jag läser ju fortfarande sega böcker ibland som jag inte kommer vidare i, då skulle en sån här bok kunna läsas emellan för att slippa stå och stampa på samma ställe i den andra boken. 


Känns lite som Ingo, märker att jag blandar ihop dem lite. Fast gillade denna bättre. 


En söt liten historia som jag antagligen kommer glömma bort men som var trevlig att läsa för stunden. 

De jag vill säga är att jag troligen kan tänka mig läsa tvåan även om jag inte var helimponerad av denna =).  
Recensioner från andra bloggar: 
Hitta ingen annan...
Random tankar:
- Tydligen hade sjöjungfrurna olika egna ord, som tex de mer vanliga "mer-people" till de mer speciella "mer-securicty" etc. Lite kul men känns inte såååå trovärdigt att de själv skulle döpa det till det eller va känner ni?
- Måste Jade ljuga hela tiden!? Har väl att göra med att hon är så ung. Men det känns så onödigt som hon trasslar till det för sig ;p. Varför inte bara säga att något har hänt, att hon inte kan berätta exakt vad, men att det kommer göra så att hon är lite tankspridd och är okontaktbar ibland... Skulle underlättat extremt! :P 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...