tisdag 10 juli 2012

I Min Brevlåda (19): Två tävlingsvinster, YA fynd på Myrorna och Moo visitkort!

Finns massor av engelska bokbloggar som har inlägg med titeln "In my Mailbox (x)" jag tycker idéen är jättekul, så tänkte därför köra en svensk variant. Några gånger i månaden tänker jag alltså göra ett inlägg där jag visar vad jag fått hem för böcker i "brevlådan" (böcker jag köpt, bytt eller fått som recensionsexemplar och även de som inte kommit i brevlådan utan som jag köpt i en fysik butik eller på second hand etc).
Min tur har verkligen vänt! Klagade förut på att jag aldrig vann något längre :P men nu stämmer det inte alls, först vann jag Eld, sen vann jag tre böcker från Unga böcker,  och nu senast vann jag BÅDA böckerna jag tävlade och tipsade om i det här inlägget =). Så en mycket lycklig liten bokbloggare är jag just nu minsann ^^

Först vann jag denna bok hos Pocketlover:
 - World War Z av Max Brooks:
En bok jag velat läsa väldigt länge så blev hur nöjd som helst med att jag vann den! Ska läsas så snart ni väljer att jag ska ha zombie-tema på bloggen. Förhoppningsvis blir det i september när vamp-varulvs temat är klart ;) *håller tummarna*. För den ska bli superkul att läsa!  

Tack Tess för tävlingen, boken och ditt söta visitkort! =)


Nästa vinst var från bloggen Bokslukare som kom i ett sånt här sött paket:
Och innehöll den här boken och ett fint kort:
 
- Hypnotisören av Lars Kepler:
Är som ni kankse vet inte så förtjust i deckare men trots det har jag velat läsa den här boken länge. Att den sen kommer på film snart gör det hela ännu mer spännande ^^. Måste läsas innan filmen kommer på bio. Tack Bokslukare för tävlingen!


Sist men inte minst (i bokväg) råkade jag även av någon mystisk anledning kliva förbi in på myrorna igen på vägen till posten då jag skulle hämta ut ovanstående paket... Vilket var mycket tur för där hittade jag två fynd som jag är megaglad över att jag hittade, nämligen:
- Innan jag dör av Jenny Downham:
En annan bok jag velat läsa länge, beställde som rec-ex för typ ett år-halvår sedan men då var den slut hos förlaget :( Så har hållit ögona öppna efter den ifall jag skulle hitta den billigt någonstans. Vilket jag nu gjorde, Hurra! Den har även den nyligen blivit film, så ska läsas innan jag ser den.  
- Switched av Amanda Hocking:
En bok som jag bara döööör av omslaget till. Har velat ha den väldigt länge men har hört så blandat med kritik att jag inte vågat köpa den. Så hittar jag den på MYRORNA för bara 30 kr! Överlycklig ^^ Känns aldrig som jag hittar YA där så jag blev väldigt glatt överraskad!
Såååå himla fin =) Detaljerna och orangea texten glittrar så fint med och älskar verkligen bokryggen!


Det sista som kom i min brevlåda (eller ja egentligen hos posten :P) är inte en bok utan mina MOO.com facebook visitkort!
 
Blev tipsad om att man kunde få testa att få hem 50 st GRATIS facebook-profil visitkort genom dem. Behövde bara betala för frakten som visserligen blev typ 40 spänn men ändå =). Superkul att testa, har länge velat göra söta visitkort så som bland annat Pocketlover har gjort (se zombiebok-bilden) men då de är ganska dyra har jag inte kunnat unnat mig dem än.

Perfekta att ha på bokmässor och liknande. Men nu har jag iallafall dessa. Blev lite småfula tyvärr men bättre än inget som sagt och leveransen gick mycket snabbare än väntat så det var kul!
Bilden blev tyvärr lite pixlig, vet inte om det är Moo eller Facebooks fel, och färgen på baksidan fick man tyvärr inte byta i gratisvarianten så det var lite synd, men men!

Hade jag fått designa själv däremot hade det sett ut typ så här:

 
Fast i samma form och storlek som dessa! Hade varit kul att ha men nu är jag ju inte på så mycket tillfällen där jag kan byta/ dela ut dessa kort så det är för dyrt :P

Någon mer som är sugen på att skaffa visitkort till er blogg eller er själva?

6 kommentarer :

  1. Visitkort för bloggen låter jättekul, men jag vet inte om jag någonsin kommer att få tillfälle att dela ut dem. Inte ens mina jobbvisitkort har jag lyckats dela ut :p

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå varit nyfiken på "World War Z" jättelänge nu så ska bli kul att höra vad du tyckte om den sen :)
    Kul med visitkort men jag vet inte heller när jag skulle få tillfälle att dela ut dem ^^

    SvaraRadera
  3. Kul att boken har kommit fram, trevlig läsning! :)

    SvaraRadera
  4. Jag läste Switched för ett tag sedan, och det var en liten besvikelse men den är helt klart bra och läsvärd! Kanske var det bara jag som hade alldeles för höga förväntningar på grund av det helt underbara omslaget! Är, precis som du, helt kär :)

    SvaraRadera
  5. Vad tufft med egna visitkort och väldigt smart faktiskt!

    SvaraRadera
  6. Sv: Kan verkligen rekommendera den, så himla söt bok! :)

    Vilka fina visitkort, jättesmart ju! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...