måndag 30 juli 2012

Månadsrapport: Juli 2012


Läst i Juli 2012: 
79. Frost av Maggie Stiefvater  284 sidor
78. Ghostopolis by Doug TenNapel    267 sidor   (seriealbum)
77. Far from You by Lisa Schroeder    355 sidor    (skriven på vers)
76. Buffy the Vampire Slayer Omnibus vol 1 av Joss Whedon  312 sidor (seriealbum)
75. Välkommen hem av Johanna Lindbäck   344 sidor
74. The Immortal Rules av Julie Kagawa  512 sidor
73. Erebos av Ursula Poznanski   422 sidor
72. Innan jag dör av Jenny Downham   320 sidor
71. Min pappa är snäll och min mamma är utlänning av Emmy Abrahamson   215 sidor
70. Perfect Chemistry av Simone Elkeles    368 sidor    
69. Undead and Unwed av MaryJanice Davidson     255 sidor
68. Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg    221 sidor 

Böcker som jag gav upp: 
Fire av Kristin Cashore. Kom aldrig in i boken, tyckte inte det hände något intressant och tyckte att den var hemskt seg :( tyvärr!

Totalt antal lästa böcker: 12 st  

Engelska böcker: 6 st 
Svenska böcker:  6 st   
Fifty Fifty ^^

Övernaturliga inslag:  6st   
Inga övernaturliga inslag:  6st       
Räknade inte med Erebos som övernaturlig.

Kortisar (ca 200 sidor eller mindre): 3st  Oj trodde att det var mer! 
Rräknar med Far from You för att den var på vers.
Tegelstenar ( över 500 sidor eller mer): 1 st   ^^

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus etc):   0st 
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc)   5st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc):   0st
Antal lånade från kompis/bibliotek:   0st
Antal rec-ex   3st 
Gammal/ Omläsning:   0st
Tävlingsvinst:  2st
  

Månadens bästa: 

Går till.........*trumvirvel*.......... BUFFY och Far from you =). Båda var riktigt fina på två heeelt olika sätt ^^.

 

Månadens sämsta:

Var många jag bara tyckte var okey och blev besviken på men var ingen heldålig. Eller jo väljer Fire som jag inte läste klart, den var ingen höjdare.

Månadens besvikelse:

Ghostopolis tyvärr, hade hoppats på något i stil med Anya's Ghost och Zita.. men denna var inte alls i samma klass som dem. Även Immortal Rules som jag hade hoppats på att verkligen älska men blev inte så.

Månadens oväntade:

Buffy Omnibus!! Trodde jag bara skulle tycka den var sådär men slutade med att jag älskade det =).
Sammanfattningsvis: 
Mycket nöjd, hade räknat med att läsa mindre och sattsar på att inte stressläsa lika mycket utan bara läsa när jag är sugen. Mitt mål ska bli att bara läsa runt 10 böcker i månaden så att jag njuter mer när jag läser om ni förstår vad jag menar. För på senaste tiden har jag varit för stressad av allt jag vill hinna läsa att jag inte tar mig samma tid för den boken jag väl läser. Vilket ju bara är jättedumt. 

Någon som känner igen sig i det eller är det bara jag :(?

8 kommentarer :

  1. Jag känner igen mig så mycket i det där och just nu känner jag för att fokusera på annat än läsningen och då får jag råångest för att jag inte har läst något. Men jippie nu har du lagt upp din månads sammanfattning då kan jag också göra det haha den har varit klar i flera dagar :P

    SvaraRadera
  2. Wow! 12 böcker på en månad var väldigt bra gjort tycker jag. :) Juli har nog varit den sämsta månaden på hela året för mig, jag tror det bara har blivit 5-6 böcker ... :/

    SvaraRadera
  3. Var fick du tag på Buffy?! :0
    Har du sett serien förresten? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amazon.co.uk ;)

      Självklart har jag sett tv-serien ;) massor massor av gånger. Ser om hela serien just nu ^^

      När det är klart ska jag läsa säsong 8 och 9!!

      Radera
  4. Jag måste börja läsa säsong 8 & 9 av Buffy, jag vill ju veta vad som kommer hända och det skulle vara kul om Buffy och Spike fick ett happily ever after. :)

    sv: Jag håller med, det tog ett tag innan jag lyckades bestämma vilka omslag jag skulle ta. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ser fram emot det =) Kollar nu om säsong 6 men när jag sett klart hela serien! DÅ Då ska jag få veta hur det fortsätter ^^

      Radera
  5. Jag känner igen mig. Låter som en bra idé att bara läsa när man har lust så att det inte blir en belastning :)

    10 böcker i månaden är ändå mycket tycker jag!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...