måndag 13 augusti 2012

I Min Brevlåda (21): Varulvs rec-ex, sommarbok och Sf-bokhandeln köp!

Finns massor av engelska bokbloggar som har inlägg med titeln "In my Mailbox (x)" jag tycker idéen är jättekul, så tänkte därför köra en svensk variant. Några gånger i månaden tänker jag alltså göra ett inlägg där jag visar vad jag fått hem för böcker i "brevlådan" (böcker jag köpt, bytt eller fått som recensionsexemplar och även de som inte kommit i brevlådan utan som jag köpt i en fysik butik eller på second hand etc).

I och med varulvstemat så passade jag på att beställa hem två recensionsexemplar på de temat från B Wahlströms. Nämligen de två första böckerna i serien Mercy Falls vargar (The Wolves of Mercy Falls):

 
- Frost & Feber av Maggie Stiefvater:
Har läst redan ut första och var tyvärr inte speciellt imponerad. Helt okey och läsvärd men ingen jag kommer minnas gissar jag. Men glad iallafall att jag har andra boken i serien så jag kan se om den växer. Kommer säkert läsa trean sen också så jag har hela serien hemma men beror väl lite på hur tvåan är. Vad tycker ni blir serien bättre?

Sen har vi ännu ett rec-ex, denna gången från Ponto pocket
- Sommaren jag blev vacker av Jenny Han:
Vilket jag också läst ut och var en helt okey sommarbok. Första boken i en sommar-trilogi som många har tipsat om nu på sommarlovet men tyckte inte den var så bra som alla andra, söt men inge märkvärdig. Skön sommarläsning i gräset var den iallafall =)

Tycker förresten att omslagen på pocketböckerna i den här serien är superfina! Somriga och härliga. Men har väldigt, väldigt svårt för att Ponto har valt att göra svarta ryggar till ALLA sina böcker. Gräsligt tråkig. Hur kul skulle bokhyllan se ut då om alla var från dem. Varför varför har ni gjort så? När ni har så fina omslag som skulle kunna synas på ryggen och locka till sig mer läsare, oförståeligt.



Sist men inte minst så lyckades jag inte hålla mig borta från SF-bokhandeln så stack dit efter jobbet en dag innan jag skulle på brädspelskväll med några kompisar. Hade nämligen glömt spelen hemma och skulle dit direkt efter jobbet. Så det var perfekta ursäkten att köpa ett nytt spel, eller hur?
 
-Dominion <3:
Ett spel som egentligen inte är nytt, för jag har spelat det tusen gånger men har aldrig ägt det själv. Första gången vi spelade det kunde vi inte sluta spela, vi ville bara köra "en gång till" hela tiden att det hela slutade med att vi var uppe till kl 5-6 på morgonen. Vi hade spelat hela natten trots att det var torsdagkväll och vi alla hade skola på fredagen. Jepp, inte världens smartaste men det säger nog hur kul det här spelet är. ^^

Spelet går ut på att man har en hög med kort/ en lek som man bygger upp genom att köpa nya kort genom kort man redan har.. okey värdelös förklaring men kul är det iallafall =). Kolla här för en video som förklarar MYCKET bättre än mig :P. OBS Varning för nördfaktor på hög nivå!
Blir sugen på att spela det igen bara jag pratar om det. Nån som är på?

Och när jag nu ändå var på sf-BOKHANDELN.... kunde jag ju inte gå därifrån utan en BOK ;).

 
- City of Fallen Angels av Cassandra Clare :
Så det fick bli fjärde delen i The Mortal Instruments som fick följa med mig hem. Har velat ha den här boken väldigt länge men då de dumma förlaget har ändrat storlek på böckerna mitt i serien så har jag hoppats och hållit tummarna på att ändå hitta den i rätt storlek. Men nej de verkar ha bytt helt utan vettig anledning.. morr. Så till slut gav jag upp, ser det som ett steg till att kanske inte orka bry mig mer, skulle var så HIMLA skönt att bara kunna köpa de jag vill läsa och inte bry mig så fasligt mycket. Skulle spara mycket tid, pengar och mental hälsa. Så jag håller tummarna!

Vilken var ett toppenköp, håller på och läser den för fullt nu och kan inte sluta! Älskar världen och älskar karaktärerna och har saknat dem så mycket. Så denna läser jag säkerligen ut i morgon.

12 kommentarer :

  1. Åh jag håller på med första delen i "The Mortal Instruments" och jag älskar den verkligen verkligen verkligen jättemycket! :D

    SvaraRadera
  2. Jag är så kluven när det gäller frost. Först skulle jag absolut läsa den, sen börjde det strömma in lite tveksamma recensioner så jag bestämde mig för att låta bli. Nu hade jag nästan bestämt mig för att läsa den igen, men nu blev jag tveksam igen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det. Kan säga så här gillar du puttinuttiga kärlekshistorier så ska du definitivt läsa den!
      Men är du som mig lite trött på instant love, så kan du nog skippa.

      Men jag är glad att jag läst den så jag vet vad folk pratar om men var inte direkt årets höjdare!

      Radera
    2. Då ska jag nog låta bli.. Är fruktansvärt trött på instant love, gillar inte när kärleken känns overklig... :/

      Radera
  3. Åhhhh Dominion! Ett av mina favoritspel! Sugen på att köpa den + alla expansionerna själv :p

    SvaraRadera
  4. Har du resten av TMI i de där lite mindre formaten? I så fall har jag även sett CoFA i det formatet(:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara av förlaget Walker, de glansiga, jag har de som är lite matta. Glansiga fast matta. :P av förlaget Margaret K. McElderry Books .

      Radera
  5. Jag tyckte inte att Wolves of Mercy Falls växte... Första boken gillade jag men blev sedan bara besviken. Känslan efter att ha läst tredje boken var att Stiefvater kunde nöjt sig med en bok.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...