söndag 9 september 2012

2 x Minirecensioner: Fånge i hundpalatset, Min pappa är snäll och min mamma är utlänning

Fånge i hundpalatset av Martina Haag

Svenska, 195 sidor.  utläst 20 juni 2012

Minirecension:

Tyvärr inte lika bra som hennes andra krönikorsamlingar Martina Koden och Hemma hos Martina, som jag tyckte var tokroliga. Denna var bara okey. Skrattade ibland men många av krönikorna tyckte jag att jag mest bara läste för sakens skull utan att bry mig om vad jag faktiskt läste. Så nepp inte toppbetyg på denna! Några var roliga men långt i från alla.
Pocket:[Adlibris][Bokus], Danskt band:[Adlibris][Bokus], CD-bok:[Adlibris][Bokus], MP3-bok:[Adlibris][Bokus], E-bok:[Adlibris][Bokus]

Min pappa är snäll och min mamma är utlänning av Emmy Abrahamson  

Språk, 215 sidor.  utläst 9 juli 2012

Minirecension:

Den här boken var verkligen ett riktigt skrattpiller till skillnad från boken ovan. Riktig skum men söt historia som jag skrattade högt åt flera gånger. De var länge sen en bok fick mig att skratta så här. Väldigt egen och originell ungdomshistoria. Uppfriskande att läsa något som kändes lite nytt.

Men varför är pappan den som är snäll? Han är ju bara sämst som aldrig är där! Nä jag fattar att hon irriterar sig på sin mamma men hon är verkligen mycket mer att hänga i granen en en så gott som helt frånvarande pappa...

Kul också att när saker/problem togs upp relativt fort, hatar alla böcker när karaktärerna ska gå bakom ryggen på varandra, när de ljuger och undviker att berätta sanningen så att allt bara krånglas till ännu mer. Men det var inte på de sättet i den här boken och det uppskattas verkligen!

Blir mycket nyfiken på att läsa något mer av Emmy. Hon släppte ju nyligen en ny bok "Only väg is upp" så den ser jag fram emot att läsa när den släpps som pocket =).
Pocket:[Adlibris][Bokus], Kartonnage:[Adlibris][Bokus],  E-bok:[Adlibris][Bokus]

1 kommentar :

  1. Guuud vad jag vill läsa "Min pappa är snäll och min mamma är utlänning". Älskar roliga böcker ju!! =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...