fredag 14 september 2012

Minirec x 3: Far from you, Innan jag dör, Undead and Unwed.

Far from You by Lisa Schroeder

Engelska, 355 sidor, Frisåenade.  utläst 26 juli 2012

Minirecension:

En till underbar bok på vers. Älskar älskar vers. Så härligt lättläst utan att det blir tråkigt eller känns tomt. Lisa är verkligen duktig på att få fram så mycket på den lilla yta hon använder. Man ser miljöerna och lär känna karaktärena bra, utan onödig text. Helt underbart för mig som inte gillar ordbajs och trögläst text.

Historian är supersöt och jag rekomenderar den varmt! Egentligen väldigt lik "En sån där vidirg bok där mamman dör" men tycker denna var mycket bättre. Här får jag riktiga känslor, jag är arg när hon är arg, ledsen när hon är ledsen och ler när hon är lycklig. En kort bok men jag bryr mig om kakräteräern och håller andan när jag inte vet om de är okey/kommer klara sig.  LÄS!

Enda negativa jag har att säga om boken är att jag hade önskat att den var lite längre.
Häftad:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Bokus]

Innan jag dör av Jenny Downham

Svenska, 320 sidor, Fristående.  utläst 11 juli 2012

Minirecension:

Todde denna skulle vara sorgligare och vackrare skriven. För måste säga att jag tyvärr blev lite besviken. Hon är ju mest bara inne och tycker synd om sig själv, vilket hon har all rätt att göra, missförstå mig inte men trodde att man mer skulle få läsa om hur hon tog vara på livet innan det tog slut. Var sånt också men tyvärr tyckte jag att denna var något långtråkig.

Slutet grät jag dock tårarna ur mig men resten av boken var bara lite småsöt. Ska iallafall bli kul att se filmen när den kommer =).

På Svenska: Pocket:[Adlibris], Annat omslag: Pocket:[Adlibris][Bokus]  Mp3:[Adlibris][Bokus]
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Adlibris][Bokus][Bokus][Bokus], Inbunden:[Adlibris], Cd-bok:[Adlibris]

Undead and Unwed by MaryJanice Davidson

Engelska, 255 sidor, Undead #1.  utläst 5 juli 2012

Minirecension:

Tänkte mig att boken skulle vara mer gulligullig, att det skulle vara chicklit med en twist så som Howling at the moon men denna var faktiskt rätt blodig ibland. Så som i den boken är också denna en vuxenbok med mycket sexscener (finns mycket sånt i Urban Fantasy har jag nu märkt efter att ha läst en del sånna i sommar) bara så ni är beredda på det ifall ni vill läsa ;).

Mycket annrolunda från vad jag trodde, dels är hon inte bara en vanlig vampyr utan blir en supervampyr när hon förvandlats och de är lite kul att läsa om men efter ett tag tröttnar jag lite på det. Känns lite överdrivet, hon kan verkligen ALLT. Gillar dock alla roliga detaljer som att hon sluddrar när hon har huggtänderna framme etc.

Början är bra när det är mer vardag + humor de trivs jag väldigt bra med att läsa om men sen blir saker för invecklat och de känns mer som fantasy än som humor chicklit och de var jag inte helt beredd på.
Massmarket pocket:[Adlibris][Bokus]  Annat omslag: 
Häftad/Pocket:
[Adlibris]
[Adlibris]
[Adlibris][Bokus][Bokus]

16 kommentarer :

  1. Undead and unwed är jag som sugen på ändå och hoppas att jag gillar den, gillar verkligen framsidorna på de böckerna dessutom. Far from you är ju otroligt vacker, har aldrig läst på vers, men blir mer och mer sugen för alla verkar älska det!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas du gör det mer än vad jag gjorde =)
      Jo de är mysiga!

      Ja läs vers! det är awesome!

      Radera
  2. Ah! Lisa Schroeder vill jag läsa mer av. Näsat bok är just denna du recenserat. Want it very bad! (; (: Känns som om den är ännu mer min smak än den jag själv har hemma. "I heart you, You haunt me". Apropå något annat. Min grissamling återfinns i bilder på min blogg. Ursäkta vissa bilders bildkvalité. Tog ändå de ogrynigaste av de jag fick till med mobben. (: http://ielinashylla.wordpress.com/2012/09/14/min-lilla-grissamling/

    SvaraRadera
    Svar
    1. "I heart you, You haunt me" har inte fått lika bra kritik men är väldigt nyfiken på den med så ska helt klart beställa den nån gång snart =)

      Radera
  3. Har funderat ett tag på att läsa något på vers, kanske skulle ta mig en titt på Far From You. Hade du inte någon annan (tror den var tjock och röd?) i våras som du gillade? :]

    SvaraRadera
    Svar
    1. GÖR det! Jo precis Impulse har även läst "En sån där vidirg bok.." den är med på vers:
      http://schitzo-cookie.blogspot.se/search/label/Vers

      Radera
  4. SV: Nu ska det nog vara fixat. Jag klickade nog på fel länk. Den blåa "facebook, följ den här bloggen"-knappen kom man till Blogkeens fb sida så att man följer dig via den. Men nu hittade jag den riktiga gilla-knappen så nu ska jag nog finnas med ^^

    SvaraRadera
  5. Är supernyfiken på Lisa Schroeder!

    SV: Hmm, Eragon är jag lite nyfiken på. Har du den på svenska för jag tror inte jag orkar läsa den på engelska?

    SvaraRadera
  6. SV: Aha, okej, vad synd! Men vet du vad, du kan få Halvblod om du bara betalar portot? :)

    SvaraRadera
  7. SV: Är osäker på om boken går i en sådan påse, möjligen large-modellen i så fall men ska undersöka detta så återkommer jag :)

    SvaraRadera
  8. SV: Kollade direkt! Den går ner i en L-påse som kostar 69:- tror jag.

    SvaraRadera
  9. SV: Men ska du på bokmässan? Då kan du ju få den där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju ett bra alternativ ^^

      Ska försöka åka, har visitkort och beställt knapp och är STÖRT pepp. Men har ingen att åka med, inte köpt tågbiljett eller har något boende. Men lutar änå åt att jag ska försöka komma iväg! Vill ju så gärna, så på nått sätt ska jag lösa det. Vill helst vara med på bloggminglet med men de börjar ju så tidigt på Lördagen så om jag inte sover där från fredagen vet jag inte hur jag ska hinna.. så som sagt, får se om jag löser allt!

      Radera
    2. Eller har kompisar som är sugna, men de har inte bestämt sig än...

      Radera
  10. Undead-serien är underbar! De andra har jag helt missat, ska ta en kik på dem. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...