fredag 12 oktober 2012

4 x Minirecensioner: Vampire Academy Graphic Novel, Diary of a Wimpy Kid, Buffy Omnibus vol 2, Ghost World

Vampire Academy Graphic Novel by Richelle Mead

Engelska, 144 sidor, Album av bok 1.  Utläst 14 september 2012

Minirecension:

Hade inte alls höga förhoppningar på denna. Tyckte först att tecknarstilen var tråkigt amerikansk och att karaktärerna såg riktigt torra och tråkiga ut.
Men oj så mycket jag gillade den sen. Bilderna blev mer levande och var faktiskt riktigt fint tecknade sen när jag kom in i stilen.


Alla ni som längtar efter en filmatisering av denna underbara serie, varför inte testa en seriesering ;P?
Själv älskar jag det! Är hur kul som helst att se något man läst på bild eller film. Att det sen var ett tag sen jag läste första boken förhöjer lyckan, för nu fick jag läsa om berättelsen utan att det tog lika lång tid och utan att störa mig på att saker från boken saknades. Superkul, har verkligen saknat alla karaktärerna. Rekommenderar detta varmt!

Åh vad jag vill läsa Frostbite som serie nu, synd att bara den finns ute och inte Shadow kiss än, så väntar och håller mig lite.


Läs min recension på boken
här.
Häftad:[Adlibris][Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris]


Diary of a Wimpy Kid by Jeff Kinney  

Engelska, 224 sidor, Del 1.  Utläst 17 september 2012

Minirecension:

Här har vi en bok för er som vill ha något lättläst och roligt. Vilket va precis vad jag var sugen på när jag läste denna. Lite tråkigt dock att jag sett filmen så att jag redan hade hört många av skämten men kul var den ändå.

Känner verkligen igen mig hur det var när man var liten och växte upp från barn till tonåring, hur man tyckte allt var pinsamt. Hur man inte kunde släppa alla barnlekar men lekte dem i smyg. Igenkänningshumor helt klart!

Tycker så synd om Greg, har är så sorglig och patetisk. Har verkligen otur jämt...Men samtidigt är han verkligen så självisk och dum ofta, så lite förtjänar han :P.

Rekommenderas varmt!

Btw älskar jag omslagen, och ryggarna är så himla snygga ihop ^^
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus],
Inbunden
:[Adlibris][Bokus] CD-bok: [Adlibris]
På Svenska: Häftad:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Bokus]


Buffy the Vampire Slayer: Omnibus, Vol. 2
by Joss Whedon

Engelska, 315 sidor, vol 2.  Utläst 24 september 2012

Minirecension:

Denna blev tyvärr en stor besvikelse, älskade första albumet Så hade ju hoppats tycka om denna lika mycket. Men hade samtidigt läst att just denna skulle vara en av de sämre i serien, att ettan och trean var mycket bättre än denna. Så jag hoppas på att kärleken kommer tillbaka med vol3. För lyckan som jag hade av att läsa vol 1 vill jag verkligen hitta igen.

För att sammanfatta skillnaden med denna och vol 1:
I denna var många av serierna fulare (inte lika bra tecknare i denna) sedan var avsnitten inte lika intressanta eller roliga. Men så är det ju även med tv-serien. Vissa avsnitt superklockrena och vissa bara helt okey. Att läsa denna var som att kolla på några av seriens mindre bra avsnitt.

En annan grej som jag blev besviken på och inte gillade var hur serien hoppade i tiden. En serie så hade Buffy inte ens träffad Giles och i nästa så kände de varandra väl, jag som hade velat läsa både mer innan tv-serien och sen lite i början innan de kände varandra så bra. Visserligen finns ju detta i de första tv-avsnitten men ändå.
Eller hur den hoppade från ett serie där Spike inte ens kommit till Sunnydale för att sedan utspela sig när han sitter i rullstol (säsong 2 tror jag det är, när Angel är ond).

Finns även med detta omslag (snyggare än mitt, attans!).

Häftad:[Adlibris][Bokus]


Ghost World by Daniel Clowes

Engelska, 80 sidor.  Utläst 26 september 2012

Minirecension:

Riktigt snyggt omslag, och riktigt snyggt tecknat (nästan lite likt stilen som serien Mad har, de gillas). Men tyvärr är det det enda jag gillade med detta album. Hade hoppats på att älska detta men jag förstod mig inte alls på den :(. Kändes för osammanhängande och många historier kändes det som att sidor/repliker saknades för jag förstod inte hur de hängde ihop. Början tycke jag ändå var helt okey men sen tröttnade jag på att jag inte fick något konkret eller någon övergripande handling. Kändes som att hänga med två personer som sa exakt vad som ploppade upp i deras huvud utan någon sammanhang. Ska nog läsa om någon dag och se om jag gillar det bättre då. För nu blev jag tyvärr besviken :(.
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus], Andra omslag: Häftad:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Bokus]
På Svenska: Häftad:[Adlibris][Bokus]

2 kommentarer :

  1. Gillade också VA, har frostbite hemma nu och ska läsa:)

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte att Wimpy kid fanns på film... Får titta på filmen efter jag läst boken!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...