måndag 19 november 2012

3 x Minirec: Amy & Roger's Epic Detour, The Duff och Airhead

Fortsätter att beta av med ett gäng minirecensioner så att jag kommer ikapp ännu lite mer ^^. Läser fortare ut böcker än jag hinner skriva recensioner om dem...

Klicka som vanligt på omslaget för att komma till GoodReads, för att läsa om va de handlar om ;)

Amy & Roger's Epic Detour by Morgan Matson

Engelska, 343 sidor.  Utläst 7 september 2012

Minirecension:

En söt historia om en roadtrip och som är en bok som mer än halva bokbloggsvärlden har läst känns det som. Själv gillade jag den men blev inte förälskad tyvärr.

Älskar däremot som många andra de fina tecknade bilderna, urklippen och låtlistorna etc som kommer genom hela boken. De förhöjer verkligen myskänslan.

En söt sommarbok som jag rekommenderar!

Men kändes inte som att den utspelade sig under bara fyra dagar, gjorde den verkligen det? (syftar på svenska titeln)
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus], Annat omslag: Häftad:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Adlibris][Bokus]
På Svenska (Fyra dagar Fyra nätter): Inbunden:[Adlibris][Bokus]

The DUFF by Kody Keplingeritel

Engelska, 280 sidor.  Utläst 17 september 2012

Minirecension:

En bok jag suktat efter länge men visste inte så mycket vad den skulle handla om innan jag började läsa. Tänkte typ en lite annorlunda contemporary ungdomsbok. Tyckte dock inte den kändes så jätteoriginell men det var iallafall najs med en ungdomsbok som kändes äkta. Gillar även att det var en "ful" läs normalsnygg huvudkaraktär. Men trodde att den skulle handla om mer än bara relationer. Så inte så oväntad eller originell i slutändan men bra och söt.

Det var också skönt att läsa en fristående bok för en gångs skull. Gillade även att det var en amerikansk ungdomsbok som vågade skriva om sex och alkohol utan att allt blev så puttenuttigt eller så overkligt "duktigt" om ni förstår vad jag menar.


Random grej: känns som att alla alltid läser boken Withering Hights i böcker.. Borde kanske läsa den någon gång och se vad hypen kommer ifrån, men antar att jag kommer tycka den ör urseg men men.
Vill ni ha en längre recension kolla in tex Bara en sida till och Petras bokblogg som skrivit om den ^^.
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Bokus]

Airhead av Meg Cabot

Svenska, 290 sidor, Del ett av tre.  Utläst 8 november 2012

Minirecension:

Söt och lättläst bok som jag läste ut i ett naffs, perfekt botemedel mot lästorka. Beställde del två och tre direkt efter den var utläst så det är ett bra betyg =).

Random tankar - liten spoilers för er som inte vet huvudhandlingen:
- Den är något ologisk men det gör inget, jag gillar idén och tycker den är kul att läsa. Gillar även förklaringen till kroppsbytet.
- Hur doktorn reagerar när hon vaknar upp tycker jag däremot bara är ologisk och helt overkligt. Även om man inte är supermodell så kan man väl ändå bli chockad och ledsen över att inte ha kvar sin egen kropp. Att inte få vara sig själv, att inte få se sig själv i spegeln mer. Det är ju verkligen en hemsk upplevelse även om man blev "snyggare". Tänk bara på hur många människor som gjort en armtransplantation etc och sedan har känt att det känns konstigt och att armen inte känns som en del av sig själv. Hur skulle man då inte känna i en helt ny kropp?
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Bokus][Bokus] Annat omslag: Häftad:[Adlibris][Adlibris][Bokus]
På Svenska: Pocket:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Bokus]

8 kommentarer :

  1. Hejhopp, läser din blogg med mycket nöje eftersom jag själv är en bokmal. Nu är det dock så att jag måste sälja lite grejor för att inte bli luspank och undrar om du känner till ett bra ställe för att sälja diverse skönlitterära böcker? Eller vad man kan googla på för att hitta ett ställe i närheten? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr inte mer än till secondhandbutiker (men tror inte man får nåt av dem, eller väldigt lite i så fall). Loppis annars?

      Är ju tyvärr inga pengar i att sälja böcker oftast :(

      Kursböcker är ju lättare..

      Radera
    2. Kan man inte sälja på det där bokbörsen? Om inte finns det inte någon facebook loppis där du kan sälja böckerna, många som gör det här jag bor och dom tjänar en slant!

      Radera
    3. Har ju ett par kursböcker också... men okej, antikvariehandlar då? :)

      Radera
    4. Oj såg fler svar nu, ska kolla in bokbörsen... tack för tipsen...

      Radera
  2. airhead är jag som sugen på!:)

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag älskar mycket 1800-talslitteratur; Jane Austen är kanske min favoritförfattare alla kategorier, Dickens är fantastiskt bra (när han är bra), Jane Eyre av Charlotte Brontë läser jag ofta om, Tolstoj är förvånansvärt lättläst och bra. Men Wuthering Heights är bara sådär tycker jag, alltför överspänd. Så nä, den behöver du inte läsa! Fast Jane Eyre däremot...

    Kate Bushs Wuthering Heights? Bästa låten, någonsin!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...