lördag 29 december 2012

Ett ganska misslyckat omläsningens år :P

Kommer ni ihåg de här inlägget jag skrev i början på året? Jag skrev att jag var dålig på att läsa om böcker men att jag tänkte satsa på det i år. Ja det gick ju sådär..

Detta var vad jag tänkte läsa om:

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (5 böcker)
His Dark Materials (3 böcker)
Hunger Games (3 böcker)
Harry Potter  (7 böcker)
Twilight (4 böcker)
The Host
Enders Game
Avklarade 6 av 23 stycken...
   Twilight
   New Moon
   (läste även ett par hundra sidor ur Eclipse) 
   Enders game
   Harry Potter bok 1-3  (läser fyran nu)

Så nej de här med omläsningar är inget jag är någe vidare bra på ... men är sugen på att läsa om Hungergames en lagom tid innan film två släpps så vi får se om jag hinner det =).

När det gäller Harry Potter tuggar det på bra, läser ut någon bok i månaden och jag vill inte stressa dem utan bara njuta av dem så den takten funkar fint, nu när jag har kommit in på de feta böckerna så kommer det säkert gå ännu långsammare men som sagt, det stör mig inte det minsta.

Twilight ville jag inte förstöra hur jag kände för dem när jag var nykär så tänker inte läsa om dem då jag bara känner att det skulle förstöra. 

Vad de gäller de andra böckerna kommer jag nog läsa om dem någon dag! Men får kanske bli nästa år helt eller näst nästa, de tar jag när jag verkligen är sugen på det.

3 kommentarer :

  1. Var köpte du dina Vampire Academy-böcker? Är nämligen ute efter just de böckerna du har, med en liten bild på ryggen. Du kanske också kan berätta vad förlaget heter så att det blir lite lättare att hitta alla i samma format och utssende på ryggen ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte de flesta från Book depository: http://www.bookdepository.co.uk/Frostbite-Vampire-Academy-No-2-Richelle-Mead/9781595141750
      från förlaget Razorbill tror jag det var. Är i Stockholm nu så har inte böckerna här...

      Radera
  2. Jag älskar att läsa om böcker! Det sägs att det är som att återse en gammal god vän, och jag kan bara hålla med.:-) Tyvärr så räcker inte min tid heller till så många omläsningar, men några per år försöker jag få till. För mig infinner sig alltid samma känsla som jag hade eller fick när jag läste boken. :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...