onsdag 26 december 2012

I Min Brevlåda (30): Julklappar!

Här är som lovat vad jag fick för bokiga klappar i år =)
 
-  The Wizard of Oz by L. Frank Baum:
Föst ut har vi en förtjusande bok, kolla bara på omslaget så himla fin och coolt. Är från "Penguin Threads" klassiker omslagsserie. Så galet fina är dem! Ser ut som om boken är broderad och allt står ut så det känns sådär härligt.
Ska läsas till min bokcirkel som nu har tema Klassiker. Gillar filmen men är väldigt väldigt osäker på om jag kommer gilla boken, har ju nämligen en förmåga att bara dö av klassiker som jag alltid tycker är så sega.. så är nervös men hoppas hoppas att den inte är det och att den motbevisar min rädsla för klassiker! Håll tummarna för mig ok?
Någon som har läst den förresten?

-  Enclave by Ann Aguirre:
Sen har vi en annan temabok, men för mitt eget tema, zombies! Har dock hört att den inte har så värst mycket zombies i sig, men hoppas på att den är spännande och bra ändå ^^. Ska börja läsa denna när jag skrivit klart inlägget!

-  Snövit av Jacob Grimm, Wilhelm Grimm:
Sen har vi denna skönhet. En snövit bilderbok med helt bedårande bilder! =) Läste ut den på julafton så recension kommer snart!

Sen har vi klappen som jag nog är mest glad över att ha fått:
- En Rawenclaw halsduk !
Blev nämligen insorterad där när jag testade pottermore för någon månad sedan. Så önskade mig denna men då jag inte såg den inne hos Sf-bokhandeln så räknade jag inte med att få den. Men sen var den inslagen i en gammal hårddiskkartong, gissa om jag blev förvånad när jag fick den och så galet GLAD! Pappa hade beställt den från USA, hur söt pappa kan man ha? Kommer nog leva i den här de närmaste veckorna! Så fin, så fina färger och så härligt underbart nördig <3 *kärlek*

(Sen kan jag för er som gillar brädspel berätta att jag fick två stycken! Ticket to Ride och Samurai Sword, så himla lycklig och glad över mina fina klappar ^^ Börjar bli väldigt sugen på att kanske recensera mina favoritbrädspel, får se om jag tar tag i det! Kanske som en video? Är det roligare än en skriven rec, va tycker ni?)

8 kommentarer :

  1. Snövit-boken är helt gorgeous :) Jag funderar på att köpa den till mig själv en vacker dag.

    SvaraRadera
  2. The wizard of Oz och Snövit var verkligen otroligt fina! :)

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! Älskar omslaget för Wizard of Oz, det gjorde mig jätteglad bara av att titta på det :D

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt läckert omslag på "The Wizard of Oz", vilket förövrig har varit en av mina favoritböcker sedan jag var liten. Hoppas du tycker om den! :-)

    SvaraRadera
  5. Åh jag vill ha en Hufflepuff eftersom jag blev insorterad där.

    SvaraRadera
  6. Fina klappar!
    Måste leta reda på en riktigt go Hufflepuff-halsduk, nu genast! Din var ju hur fin om helst! :D

    SvaraRadera
  7. Ticket to ride är riktigt roligt, dock har jag redan tröttnat på det, haha ^^

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...