fredag 18 januari 2013

Nightshade av Andrea R. Cremer

Titel: Nightshade
Författare: Andrea R. Cremer
Förlag: Speak
Antal sidor: 454 sidor
Språk: Engelska
Serie: Ja del ett av tre i Nightshade-serien,
Rec-ex: Nej.

(utläst 21 augusti 2012)

Beskrivning från Goodreads:

Calla is the alpha female of a shape-shifting wolf pack. She is destined to marry Ren Laroche, the pack's alpha male. Together, they would rule their pack together, guarding sacred sites for the Keepers. But then, Calla saves a beautiful human boy, who captures her heart. Calla begins to question everything - her fate, her existence, and her world and the orders the Keepers have asked her to follow. She will have to make a choice. But will she follow her heart if it means losing everything, including her own life?
Inbunden: [AdlibrisHäftad: [Adlibris][Bokus][CDONLjudbok:[Adlibris][Bokus]

Kommentarer:

Läste ut denna i somras... snacka om seg på att skriva recensioner :P.

Gillade början och sögs in direkt men sen efter typ halva boken tappade jag intresset. Från att ha trott att jag skulle ge boken betyget "Älskar" så lutade jag åt "Helt okey" och "Gillar".  

Gillade inte heller att den hade så många bi-karaktärer. Jag hade svårt att hålla koll på alla och kom dem inte nära. Sedan har vi hela triangeldrama grejen som är så poppis i YA. Men i denna bok tycker jag ändå det är rätt intressant.  Men är lite rädd måste jag säga för att läsa bok två då jag tyvärr glömt så mycket redan.

Mesigt kort recension men kommer tyvärr inte ihåg så mycket... Bättre kanske att kolla in videorecensionen jag gjorde kort efter istället. 

Sammanfattning:  

En bra bok, inte underbar men bra. Börjar bli mer och mer sugen på att ändå ta och läsa tvåan nu snart.

Recensioner från andra bloggar: 

I Heart Books, Boktycke, Photos and Books, Liijo Books, Booklovin, Nellons bokblogg.

Random tankar:

- Tycker om att det är en svart sida mellan kapitlen. Påminner mig om de svenska HP böckerna =).

- Älskar att Shay läser graphic novells och gillar Buffy. Blev lite kär. Team Shay helt klart!

- Gillar INTE könsrollerna i boken. Hela stark-Alpha-hanne-grejen... trodde att jag skulle slippa det i denna bok. Trodde att hon skulle vara stark Alpha hona själv.

- Även morr på att det är så himla sektkänsla med allt tvångsgifte och grejer. Men intressant att läsa om iallafall.

- Spindelscenen kändes väldigt väldigt random tycker jag.

- Calla känns lite lik Rose i VA, så jag såg henne som en kaxig brunhårig tjej. Dumma fördomar. Skönt som många andra skrivit med en stark cool blond karaktär för en gångs skull.

Hade mer random tankar renskrivna men minns inte vad jag menade.. >.< Var för länge sedan jag läste boken... suck!


Omslag/utgåvor:


1.  UK omslagen tror jag. Ok men lite tråkigt.
Häftad: [Adlibris][Bokus][CDON]
2.  Första omslaget, jättefint. Synd att de inte fortsatte med dessa..
Inbunden: [Adlibris][Bokus][CDON] CD-bok: [CDON]

6 kommentarer :

  1. Yay, äntligen någon annan som också är team Shay! :D

    SvaraRadera
  2. Jag älskar den här boken, håller dock med dig om att jag inte alls gillade könsrollerna i boken, lite frustrerande. ;)

    SvaraRadera
  3. Kan inte du göra en ny Bookshelf Tour? Det skulle vara så roligt och dessutom så har jag sett på dina Book Hauls att du har en massa nya böcker nu och så har du gjort om i bokhyllorna! Som sagt så skulle det vara riktigt kul, om du ville göra det :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...