lördag 27 april 2013

Filmrecension: Warm Bodies


Var för mer än någon vecka sedan och såg Warm Bodies på förhandsvisningsbio i Malmö. Läste boken i oktober förra året och tyckte att den var bra/helt okey, men har verkligen sett extra mycket fram emot filmatiseringen då det kändes som att de skulle få till det väldigt bra genom att ta fram det komiska mer än hur boken egentligen var.

Vilket jag tycker att de lyckades med. Den var väldigt rolig och charmig, så jag är jättenöjd. Gillar skådisarna och ser fram emot att se mer av både Nicholas Hoult och Teresa Palmer. Som jag tyckte båda var mycket bra och passande i sina roller. Gillar hur Nicholas kunde få fram så mycket uttryck och känslor utan att säga så mycket. Tyckte även mycket om Analeigh Tipton som spelade kompisen till Julie så henne hoppas jag också det går bra för sen.

Men fanns ändå några scener från boken som jag saknade att de inte var med, som tex när de är i baren och R blir full och de stora som hände efter det. Tycker även att det var lite tråkigt att inte delen med hans "fru" och hans "barn" som han hade innan Julie fanns med, men passade väl inte i filmformatet, hade kanske blivit lite konstigt utan vettig förklaring.

Andra som har recenserat filmatiseringen är:
I heart books, 23 min, Bokvarg, Amelies boktips, Reading this worldSvd, Expressen, Nöjesguiden och GD.


Så jag är riktigt nöjd, se den!

4 kommentarer :

  1. Skulle gärna vilja se den filmen! Men det blir nog när den har kommit ut på film, jag brukar vara så dålig på att faktiskt gå på bio! Och sen kanske jag ska ta och läsa boken först också!
    Svar; Ok! Ser fram emot att läsa det inlägget! Tack igen för hjälpen med mina frågetecken om recensions exemplar! Hjälpte verkligen, och jag har redan skickat iväg några förfrågningar! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är så putt på att de inte visar den här i staun >_< Buh!

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte också att det var konstigt att de tog bort allt med R's familj men kan tänka mig att det togs bort bara för att inte filmen skulle bli för rörig eller för lång. Men helt klart en sevärd film som fick en att skratta och sådan filmer är alltid guld värda :D

    SvaraRadera
  4. Jag gillade oxå filmen och saknade vissa detaljer men som sagt man ska få ihop det till en fungerande film så det passade väll inte att ha med allt.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...