fredag 17 maj 2013

Minirec x 2: Vers!

Två lite kortare recensioner om två böcker jag läste till Vers-temat. Kolla videorecensionen här.

Inside Out & Back Again by Thanhha Lai

Engelska, 262 sidor. Utläst 15 april 2013

Minirecension:

Hela början fastnade jag inte alls. Den är fin egentligen men av någon konstig anledning brydde jag mig inte. Jag bara läste utan att ta in något. Vet inte om det var boken eller mitt fel.

Jag brydde mig lite mer på slutet men tyvärr är jag väldigt besviken på den här boken. Hade förväntat mig så mycket mer! Boken är inget jag kommer minnas, var väl inte min typ av bok eller inte rätt tidpunkt att läsa den kanske?
På Engelska: Häftad: [Adlibris][Bokus][CDON], Inbunden: [Adlibris][Bokus][CDON]E-bok[Bokus][CDON]

Crank by Ellen Hopkins

Engelska, 537 sidor , Del ett av tre. Utläst 10 april 2013

Minirecension:

Tyckte först att den var aningen förvirrande, hade mycket egna tolkningar men var inte säker på om jag fattat rätt. Men ju mer jag läste ju mer kom jag in i boken och började förstå mer (tror jag iallafall).

I vilket fall tyckte jag att denna var riktigt bra, Ellen är verkligen duktig på att skriva böcker på vers. Läste den i ett svep trots lässvacka =)

Random tankar: (markera för att läsa spoilers)
- Tycker det är lite konstigt att hon inte tidigare tänker att "Detta är nog lite dumt", "Detta kan ju leda till ett beroende", "Jag borde inte ta mer". Utan hon bara kör på.

- När hon sedan föraktar pappan men gör likadant själv, åh pucko! Vad jag störde mig på det!

- Varning för svärord: J*vla f*cking svinkillar. Dumma slamp-[Adam] och j*vla as [Brandon], jag ska mörda dig din j*vla [våldtäktsman]. Som ni ser blev jag lite upprörd över detta.

- Borde inte hennes familj och kompisar märka att hon är hög hela tiden?
På Engelska: Häftad: [Adlibris][Adlibris][Bokus][Bokus][CDON][CDON], Inbunden: [Adlibris][Adlibris][Bokus][CDON] CD-bok[Adlibris], Box: [Adlibris][Adlibris]E-bok[Bokus][CDON], Crank-Glass bindup: [Bokus][CDON]

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...