tisdag 21 maj 2013

The Golden Lily by Richelle Mead

Titel: The Golden Lily 
Författare: Richelle Mead 
Förlag: Razorbill
Antal sidor:  418 sidor
Språk: Engelska
Serie: Ja del 2 i spinoffserien Bloodlines
Rec-ex: Nej.

(utläst 16 april 2013)

Beskrivning från Adlibris:

Läs inte detta och denna recension ifall ni inte läst ettan!

The second thrilling installment in Richelle Mead's Vampire Academy spinoff series Tough, brainy alchemist Sydney Sage and doe-eyed Moroi princess Jill Dragomir are in hiding at a human boarding school in the sunny, glamorous world of Palm Springs, California. The students--children of the wealthy and powerful--carry on with their lives in blissful ignorance, while Sydney, Jill, Eddie, and Adrian must do everything in their power to keep their secret safe. But with forbidden romances, unexpected spirit bonds, and the threat of Strigoi moving ever closer, hiding the truth is harder than anyone thought. 
Inbunden: [Adlibris][Adlibris][Bokus][CDON] Häftad: [Adlibris][Adlibris][Bokus][Bokus][CDON][CDON]   E-bok: [Bokus][CDON]

Kommentarer:

Jag älskar att komma tillbaka till karaktärer som man redan känner. Blir lite av ett säkert kort vilket jag gillar. En mysig bok och serie, dessa böcker är ren läsglädje! Behövde det, men ska jag klaga på något så är det för lite action. På så sätt blir den rätt långsam, så ja bra men lite långsam.

Har inte så mycket mer att säga så läs mina random tankar istället ;)!

Sammanfattning:  

En mysig och läsvärd serie men ingen actionpackad bok direkt. Långsamt tempo men trevlig läsning.

Recensioner från andra bloggar: 

Boktjejerna, Have you read this one, Bladvändaren, Boktycke.  

Random tankar:

- Tycker inte helt att boken är trovärdigt på att få till hennes ätstörning. Hon borde i så fall tänka på mat på ett felaktigt sätt mycket oftare. Nämna att hon är hungrig oftare. Blir lite bättre sen i boken dock så det känns mer verkligt.

- Varför är tidsuppfattningen alltid så knäpp i böcker!? Hur kan de bara ha gått EN månad!? Hur har de hunnit med allt? Hur har de nästan kunna smälta Lee's död och allt han gjorde? Plus att Sydney har hunnit vara bortrest till Alkemisterna igen.....? Trodde det gått åtminstone en-två termin iallafall. En månad är ju verkligen ingenting.. Någon mer som stör sig på detta? Eller har jag missuppfattat?

- Brayden känns lite [för perfekt för Sydney för att vara sann]. Dock hade jag gillar om han hade uppmuntrat henne att äta. Älskar när hon läxor upp honom om wind power. Älskar miljödiskussioner! Där gillade jag Sidney som karaktär bättre =) .

- Älskar att Sydney och Adrian relation får ta tid att växa =)!

- Stört mig på att inte Sydney kan ge blod.. Känns även fånigt när Adrian säger att hon inte behöver göra något hon inte vill göra. Såklart hon behöver om [Sonya annars kan dö...].

- Stört mig också när de pratar om hår och relationsproblem när deras vän [är kidnappad och kan dö]!

- Alla dessa "family emergencies".. Tänker på tv-serien Charmed =)

- Åh va jag har väntat på det... [på Kyssen! Yey äntligen! Fick gåshud! ^^ ].


- Jätteglad att Adrian sa till henne [om hennes ätstörning]. Bra gjort!

2 kommentarer :

  1. Aah. måste läsa klart Vampire Academy så jag kan börja på dessa!

    SvaraRadera
  2. Nobody is questioning the benefits of an adjustable dumbbell established.


    Also visit my weblog ... click the next website page

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...