onsdag 16 oktober 2013

TAG: Book Shuffle tag

Blev taggad av Nelly från Nellons bokblogg för ett tag sedan och då allt är kaos här fortfarande och jag till råga på allt blivit sjuk så tar det lite extra tid att skriva inlägg nu förtiden. Men det ska kanske ordnas när vi förhoppningsvis flyttar den 26e okt. Tills dess bor jag på hostel och då går det si sådär att blogga.  Men har goda nyheter jag sen ska berätta men det får bli i ett framtida inlägg =).

Reglerna för taggen är dessa:

Sätt din musikspellista på shuffle. De 5 kommande låtarna ska du para ihop med 5 passande böcker som du har läst. Inget fuskande! Skippa inte en låt som du är missnöjd med.
Nej man fick alltså inte byta låt så måste tillägga att detta inte representerar min musiksmak, har ny dator och dessa råkar bara vara lite random låtar jag bara hittat som fanns på olika ställen så jag inte skulle vara musiklös då jag inte har något Spotify konto längre.

(klicka på länkarna för recension av boken)

1, Fight Club Soundtrack - The Dust Brothers - Psycho Boy Jack:



En låt jag typ inte har hört förut. Har den bara för att jag älskar filmen Fight Club och den boken känns det för fuskigt att välja.

Såå hmm får bli... Ja första jag kom att tänkte på var Kiki, från boken Kiki Strike: Skuggornas stad av Kirsten Miller. Känns som något som skulle kunnat spelas om boken filmatiserats, när de är ute på något spännande uppdrag =).

2, Madonna Feat Justin Timberlake & Timbaland - 4 Minutes:


Oj svårt, märkte när jag lyssnade på denna här hur trött jag var på låten, haha :P

Så en partylåt alltså...ja du, vad kan detta vara för en bok? Ingen aning men texten "4 minutes to save the world" fick mig att tänka på Ender's Game av Orson Scott Card men annars passar det inte alls för den boken.

Det jag annars förknippar med Enders Game är Foo Fighters då jag lyssnade på dem när jag läste boken första gången. Så låtar från dem älskar jag extra mycket för att de får mig att känna att jag är tillbaka i boken för första gången igen ^^.

3, Cat Power - I Found A Reason: 



Fin lugn låt, så vad passar till den? Känns som någon lite sorglig och deppig bok men som ändå är fin. Vad skulle det kunna vara? Det första som poppade upp var Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger, vet inte varför för tycker egentligen inte de passar så bra till låten men det är ju både en sorglig men fin bok kan man säga.

4, Duran Duran - Rio:



Favoritlåten! Åh mys vad glad jag blir av att lyssna på denna trots att jag gjort det tusentals gånger förr. Slår aldrig fel =)

"And when she shines she really shows you all she can" - där hoppade Stardust upp eller Stjärnstoft av Neil Gaiman (som är den svenska titeln) haha för hon är ju en stjärna ^^.

Annars är inte heller denna ett så klockrent val. Men kör på första som poppar upp istället för den perfekta boken för låtarna.

5, Nena- 99 luft Balons:



Haha första jag tänkte på var Pojken som svävade av John Boyne för den innehåller en scen där han flyger i en luftballong!
Kul tagg! Tack för taggen Nelly! ^__^

Själv taggar jag alla som vill för jag måste sticka och orkar inte bestämma mig :P

1 kommentar :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...