torsdag 20 februari 2014

Random book pictures

Vi kan börja med lite bilder från jobbet:
Vi fick in Paper town med detta tjusiga omslag, hade inte sett denan varianten förut. Gillar de starkt. Så den ska införskaffas från jobbet så småningom.

Kände att boken till vänster glider lite på vår svenska bok's räkmaka genom att välja en så lik titel och omslag, tycker ni inte?

Vi har minsann en hel del Dr Who noveller på jobbet (detta är långt i från alla), kanske ska våga mig på att läsa någon trots att jag inte följer serien och bara sett några enstaka avsnitt? Någon som har läst någon av dessa?

Två böcker som kom in som jag inte kunde låta bli att fota, så fina omslag!

Sedan har vi lite annat som inte är fotat på jobbet:
Möttes av denna syn när jag egentligen bara skulle ut handla underkläder. Nya engelska böcker för 1 pund styck (= ca 11 kr), så ja tre stycken fick följa med hem trots att de inte borde... Farligt att ha en så trevlig butik så nära där man bor. Samma ställe där jag köpte Pretty girl 13 för bara 2 pund förut. 

Ett nytt omslag till The Thirteenth Tale, har inte sett den här förut, fint =).

Hittade den här fina Roald Dahl boxen på second hand och blev hemskt sugen men lyckades ändå med att hålla mig borta. Bättre att köpa just de berättelser jag gillar billigt styckvis istället? Var ändå bara några få jag faktiskt kände igen. Vilken är eran Dahl-favorit?

Summary in English:

Some pictures taken with my mobile phone at work (Watermark books), second hand shops and other nice places.

12 kommentarer :

  1. Danny bäst i världen är helt klart min Dahl-favorit. Så jäkla mysig berättelse! Och mumsiga bokbilder, Miriam. Man kan ju undra hur i hela fridens dar den som vill ha en bok långt ner i det där bokberget ska bära sig åt :0

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja de går ju inte men som tur var är det inte bara unika ex utan mycket samma så man fick leta runt till man hittade ett exemplar längre upp ^^

      Radera
  2. "Häxorna" är min absoluta favorit! Men det beror nog starkt på att det var en av de första böckerna jag läste helt på egen hand ^^

    SvaraRadera
  3. Jösses! Billiga böcker är ju boknördens himmel och helvete, köpbegäret och bristen på plats i bokhyllorna bruka ju krocka... :P

    SvaraRadera
  4. Wow. vilka bokhögar. Sådant som man har svårt att motstå!!

    SvaraRadera
  5. Åh så himla härlig arbetsplats du har! Vad heter bokaffären du jobbar i?
    /Cecilia

    SvaraRadera
  6. Jisses vilken fyndhög. Dog lite där. Av de få handfulla Dahl-böcker jag läst så har jag älskat Häxorna mest!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...