fredag 14 mars 2014

Book Haul (54): More graphic novels...


Har visst fått hem lite nya böcker igen...
Köpte dessa två via second hand säljare från Amazon. Först en bilderbok Oh No! av Mac Bernett som skrivit Extra Yarn som jag tyckte mycket om och sen Gossip Girl som manga version som Anna från Boktycke pratat gott om.  Märkte också sen hur otroligt tjusig Oh No! är under sin dust jacket, tar man av den blir den nämligen en fin poster och själva boken ser ut som en anteckningsbok med kaffefläckar på! <3
Gick bra att köpa second hand via nätet, har börjat testa det nu då man ju kan tjäna någon liten slant. Hade blivit mer om inte frakten kommit till, men ändå. Gossip girl albumet skulle vara i mycket gott skick men var ganska kantstött så lite besviken på den men ändå ok.

Sen köpte jag även andra delen i The Infernal Devices- serien, Clockwork Prince, från Amazon när jag ändå var igång, hade ändå redan köpt trean på second hand för några månader sedan. 

Sist men inte minst från samma beställning köpte jag On the Island som lät riktigt intressant och annorlunda. Handlar om några som överlever en flygkrash och landar på en öde ö om jag förstått saken rätt, vet inte så noga men verkar spännande. 

Sen har vi en gratisbok från jobbet, Amy & Matthew som ska vara en mysig contemporary likt Elenor & Park, men med twisten att båda huvudkaraktärerna har Cerebral pares. Denna kommer ut någon gång i slutet på mars.

Sen har vi två grafiska noveller som jag är mycket glad över att jag fått:
Två rec-ex från First Second, mitt favoritförlag när de gäller seriealbum. Första gången jag fått engelska rec-ex så är extra extra glad. Speciellt att jag fick Zita vol 3 som inte ens kommit ut än!! Den andra albumet, Nothing can possibly go wrong är av samma författare som till Friends with Boys.

Summary in English:

I got tons of great books this last few weeks, one second hand graphic novels and one second hand picture book from Amazon and then some more books from Amazon, and a new contemporary book from work, Amy&Matthew, about two teenagers with Cerebral palsy that fall in love that seems really cute and interesting. I also got two review copies from First Second that I am really excited about. Good week!

3 kommentarer :

  1. On the Island gillade jag, har den både på engelska och svenska men läste den på svenska. Amy & Matthew ser jag fram emot, hade den i min senaste "Waiting on Wednesday" men då under ett annat namn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha visste inte att den fanns på svenska =)

      Ja verkar urgullig!

      Radera
  2. Seriemanin blir bara värre å värre! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...