onsdag 8 oktober 2014

Månadsrapport: Mars & April 2014

För att komma ikapp lite här på bloggen kör jag två "månads"rapporter för alla de månader jag har varit borta istället för en i taget för varje månad. Hade ändå blivit lite mesigt för de månaderna efter jag fick mitt hjärta krossat för då läste jag inget. Men för att det inte heller ska bli för mycket kör jag nu först rapport på Mars och April då jag läste på som vanligt de månaderna.

Läst i Mars & April 2014:

April:
40. Allegiant by Veronica Roth  526 sidor
39. The Queen's Army by Marissa Meyer  32 sidor (novell)
38. Glitches by Marissa Meyer  32 sidor (novell)
37. Gossip Girl: The Manga 1 by Cecily von Ziegesar, HyeKyung Baek 240 sidor (tecknat)
36. Paper Towns by John Green    305 sidor
35. Locke & Key, Vol. 1 by Joe Hill, Gabriel Rodríguez   158 sidor (tecknat)
34. Bad Island by Doug TenNapel  224 sidor (tecknat)
33. Five by Ursula P. Archer  434 sidor

March:
32. Last Son of Krypton by Geoff Johns, Adam Kubert, Gary Frank  288 sidor (tecknat)
31. Buffy Omnibus Vol. 3 by Eric Powell, Joe Bennett  320 sidor (tecknat)
30. Fever by Lauren DeStefano  341 sidor
29. Nyckeln by Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren   813 sidor
28. On the Island by Tracey Garvis-Graves  347 sidor
27. Clockwork Prince by Cassandra Clare   502 sidor
26. From What I Remember by Stacy Kramer, Valerie Thomas  480 sidor
25. Stjärnmärkt av Jessica Spotswood  362 sidor
24. Marry Me by Dan Rhodes  158 sidor (korta historier)


Månadens
bästa bok:

Riktigt oväntat bra. Sögs in i den helt och totalt! Kan fortfarande komma på mig att sakna den när jag lyssnar på Lana Del Rey som jag hade som bakgrundsmusik medan jag läste.

Månadens cliffhanger:

Alltså....OMFG! 
Vill ha bok 3 nu!

Månadens
grafiska novell:

Alltså shit va bra den här serien är alltså! Så himla välgjord och spännande!

Månadens serieavslut:

Läste slut två serier dessa månader. Alligant och Nyckeln, båda var bra men Nyckeln tar helt klart hem segern! 

Månadens film/Tv-serie:

Kommer tyvärr inte ihåg vad jag såg för filmer i April då jag inte skrev ner det men de jag skrivit upp som favoriter för i Mars var i alla fall Veronica Mars och Frozen som jag båda älskade. 

Uppdatering: Hittade ett gammalt dokument där jag tydligen hade skrivit att månades film 
för April skulle ha bli Cloud Atlas. Riktigt najs film, rekommenderas!

1 kommentar :

  1. har länge funderat på att kika på Veronica Mars. Är det något du rekommenderar?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...