onsdag 29 oktober 2014

Omslagsserie (29): Mistborn

Här har vi en serie jag varit nyfiken på länge. Har hört mycket gott om författaren så någon dag ska jag lätt sätta tänderna i någon av hans serier. Vilka rekommenderar ni?

 
Engelska, Tor Books: Tror jag gillar dem, coola färger.

 
Engelska, Tor Books: Tydlig fantasy-stil. Helt ok ^^

 
Engelska, Gollancz: Favoriten, rikligt fina, köper jag serien kommer 
jag lätt ha alla hans böcker i denna vita omslagsstil.

Uppdatering: Tydligen kommer Modernista ut med första boken på svenska i 
denna stil i vår 2015. Kanske väntar och läser den då istället =)


Spanska: Lite konstiga, känns inte som samma serie och hade nog inte fattat 
alls vilken typ av genre det var.

Tyska: Helt ok, lite tråkiga men stilrena och tydligt tema. Hade jag varit tysk 
hade jag nog inte klagat och lätt kunnat samla på de här omslagen.

 
Italiensk: Nja lite för gammaldags stil, gillar inte.

Nederländska: Ser ut som 80-tals Sci Fi. Not my cup of tea.

Nederländska: Coola, mörka och lite småcreepy. Gillar dem!

 
Franska: Hade kunnat vara snyggt men är ju urtråkigt att de bara har samma bild 
i annan färg varje gång. Nä lite slappt tycker jag.


Portugisiska: Finns tydligen bara första än så länge men
gillar stilen måste jag säga.

Sen fanns hur många som helst till, men orkade inte visa mer :P

Vilken är eran favorit? Har ni läst serien?

3 kommentarer :

  1. Jag har läst första och andra delen hittills och tycker att de engelska omslagen från Gollancz (dina favoriter också) är finast! Rekommenderar verkligen den här serien, visserligen kan den vara lite seg och lååååång i vissa delar, men annars så är det bara positivt!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Gollancz omslagen bäst. Har första boken med det omslaget hemma, men har inte kommit mig för att läsa den än. Men snart så. :)

    SvaraRadera
  3. Den här serien har jag faktiskt aldrig hört talas om, men de vita omslagen som liknar "skisser" var ju absolut finast!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...