söndag 2 november 2014

The Unbecoming of Mara Dyer by Michelle Hodkin

Sidor: 452 sidor
Språk: Engelska
Serie: Del 1 i serien om Mara Dyer
Rec-ex: Ja,

(läste ut i Februari 2014)
Mara Dyer doesn’t think life can get any stranger than waking up in a hospital with no memory of how she got there. It can. She believes there must be more to the accident she can’t remember that killed her friends and left her mysteriously unharmed. There is. She doesn’t believe that after everything she’s been through, she can fall in love. She’s wrong.

Kommentarer:

Den här boken var riktigt mysigt läskig i början men sen blev den tyvärr mer vanligt contemporary. Den var också ganska långsam, ville bara få läsa mer om de övernaturliga grejerna och lista ut mysteriet men istället blev jag tyvärr lite uttråkad av de normala high school grejerna: killproblem, mobbning mer kärleksproblem osv. Det har gjorts och de har jag läst för många gånger förr, började blanda ihop med andra böcker jag läste samtidigt som "From what I remember". Trodde den här boken skulle sticka ut mer...

Men den var inte alls vad jag förväntade mig, trodde den skulle vara en cool mysteriebok och vara lite småläskig men blev bara en helt vanligt YA tonårskärleksbok. Så trött på det och var inte alls vad jag var sugen på att läsa. Så nä hemskt besviken tyvärr. Ge mig gärna tips på någon mysig YA som INTE fokuserar på ett kärleksintresse genom hela boken utan som är spännande istället!

Kunde lätt ha varit 50-100 sidor kortare, händer egentligen inte så mycket. Vilket är väldigt synd, för hela mysteriebiten var riktigt intressant och slutet var hemskt spännande det med. Så ja vi får se om jag orkar läsa fortsättningen. Ni som läst, blir det bättre och mindre fokus på kärlek i nästa delar?


Sammanfattning:

För mycket fokus på kärleksintresset och för lite fokus på mysteriet. Hemskt besviken!

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

-  Okey att hon tänker på och saknar sin döda kompis mer men hon borde väl ändå tänka på sin döda pojkvän nåt? [Ahaaa för att han var ett jävla as och försökte våldta henne, nu fattar jag...]

- Alltså hela den här Noah-grejen...[Man fattar ju direkt att de kommer sluta med att de blir tillsammans. Alla bad boy grejerna är ju troligtvist ett misstag. Gjorts förr YA >.<! Så bli tillsammans bara och fortsätt med de intressanta sakerna istället, så som mysteriet och övernaturligheterna istället för att bara skriva om det tråkiga och o-originella, suck. ]

- Men kan inte bestämma mig om jag tycker om Noah eller inte. Är lite oförskämt att beställa för någon annan på en restaurang tycker jag... och att hamna i slagsmål för henne. Nja inte min grej.

- Vänta varför behövde de korsa en bäck eller vad de nu gjorde? Känns ju inte så smart? Var ganska lost i den här delen av boken, troligtvis för att jag hade tappat intresset och inte läste helt fokuserat.

- Sen är det så himla korkat att de [inte ringde polisen om kidnappingen. ]

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...