måndag 9 februari 2015

Minirec x 3: Morning Glories vol 1-3

Morning Glories: For a Better Future by Nick Spencer

Engelska, 188 sidor, (Morning Glories Vol 1). Utläst i Oktober 2014
Adlibris, Bokus

Minirecension:

Story:

Denna var en riktig obehaglig och creepy serie, men något har den som gör så att jag gillar den. Den är väldigt spännande och intressant men har samtidigt för mycket ologiska grejer som inte alls makes sense. Var inte säker på om jag skulle köpa del 2 först men kunde sen inte hålla mig då den slutade så spännande... I resterande delar blir det dock lite bättre men fortfarande många cliffhangers!

Illustrationer:

Gillar inte helt tecknarstilen, fina färger och så men tycker det är jättesvårt att se vem som är vem ibland. Blandar ihop alla med samma hårfärg typ... Karaktärerna är inte så lika bilderna på singelnummrernas omslag heller. Så typ godkänt men inte toppen!

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Varför berättade inte Casey att [hennes föräldrar blivit mördade]? Är inte det superkonstigt?

- Hur snabbt kan ett [klassrum fyllas med vatten]? Kändes som det gick lite väl snabbt??

- Hur vågar de bo/vara i samma rum som hon [Pamela =kniv-psyko/perky tjejen]? Känns helt ologiskt.

- Att Zoe har mer problem med Jade än de andra fattar jag inte. Hon är ju den enda som regerar någorlunda naturligt i en sån här situation (förutom hennes självmordsförsök då alltså)!? Hur kan hon inte ha mer problem med tex Pamela.??

- Påminner mig lite om Buffy =)

- Vilken bitch-brat-bajs [han snobben Ike är.] Morr!

- Men varför hade Miss Daramount ingen [gasmask själv]!?

- Varför reagerar hon inte när han [pojken mördas mitt framför henne]? Alltså jag fattar ingenting... Fattar ingenting?!

- Har alla en [vuxen version av sig själv eller? Är Julie = Vanessa? Är Gibbs = Jun? Men varför kallades då Jane fortfarande Jade? Är de kloner]? Förvirrad.....

Morning Glories: All Will Be Free by Nick Spencer (writer)

Engelska, 168 sidor, (Morning Glories Vol 2). Utläst i Januari 2015
Adlibris, Bokus

Minirecension:

Blandade först ihop denna lite med Runaways som jag läste precis innan. Dumt, borde egentligen hålla mig till en serie i taget, men är ju omöjligt att hålla sig.

Alltså shit vad den här serien har många lösa trådar. Känns typ som Lost i serieboks-form. Blir tokig samtidigt som jag inte kan låta bli att vilja läsa allt!

Så varför har jag inte oändligt med tid och pengar? För mycket jag vill köpa och läsa och varför är seriealbum så dyrt när de är så beroendeframkallande!?

Speciellt slutet på denna volym var galet spännande! Fick köpa vol 3 direkt... Dumma konstanta cliffhangers....

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Vänta är det inte nog med [vuxenkopior]? Har Jun [en tvillingbror med]? Omg förvirrande. Men ah ok det var alltså inte Gibbs i förra albumet utan [hans bror!] Så varför ser alla så likadana ut? Jättesvårt för mig att hänga med då ju.

- Är Abraham [hans riktiga pappa? Eh va]!? Spännande!

Morning Glories: P.E. by Nick Spencer, Joe Eisma

Engelska, 241 sidor, (Morning Glories Vol 3). Utläst i Januari 2015
Adlibris, Bokus

Minirecension:

Typ lika förvirrande som tidigare delar men ack så beroendeframkallande... Men jaaa va ska man säga om den här serien egentligen. Är lite tu-delad, är samtidigt fett skum och förvirrande men kan inte låta bli att vilja fortsätta läsa och försöka få svar på alla tusen lösa trådar/mysterier ändå.

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Åsså vad fan är det för jävla fel med [Zoe!!!? Varför döda henne!? Hon som var så söt ville ju att hon och Hunter skulle bli tillsammans.... ] :(

-Hmm åkte Casey tillbaka [i tiden kanske? - Yes hade rätt :)]. Skönt med nån förklaring för en gångs skull! =). Ah var det därför Hodge hade sådana kläder på sig kanske?

- Gillar att pratar om Gogo Yubari ^^

- [Gud-grejen] gillade jag inte, fattar inte vad de vill säga med det ?

Innan [Zoe dog tänkte jag att hon antingen var besatt eller att hennes kraft var att döda folk så de kunde resa tillbaka i tiden eller nåt? Men alltså...dog hon verkligen på riktigt!? Coolt i så fall, oväntat när de var en huvudkaraktär]. Ska bli spännande att se hur det blir i del 4a!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...