onsdag 1 april 2015

Tokyoguide(6):Asakusa浅草Odaibaお台場

Kom på att jag ju heeelt glömt bort att göra klart min Tokyo-guide och eftersom jag ska dit igen nu till Valborg så tänkte jag att de var dags att göra klart den =). Hoppas det uppskattas!

I detta inlägg kommer jag berätta om två olika ställen för att vi besökte båda på samma dag senast jag var där. Först ut har vi Asakusa, som är en riktigt turist-"fälla" med lite billig fejt-Asien känsla kan jag tycka, men trots det kanske värd ett besök =). Sen har vi Odiaba som är något så coolt som en konstgjord ö gjord av skräp ^^.

Asakusa:



Odaiba:

Här finns coola byggnader, ett pariserhjul och köpcenter. Inte världens mest spännande kanske och känner inte att det är ett måste ifall man har ont om tid i Tokyo men annars lätt värt ett besök =). Sedan finns även något som gör besöket lite mer värt:
  
   En enorm Gundam staty =). Rätt cooooolt ändå!

Shopping:

Som sagt finns många köpcenter och många affärer inte superspännande men något lite roligare är ett av köpcentrerna, Venus Fort, i 1700-tals stil som har en sorts fejkhimmel, rätt flott!

     Nom nom donuts! ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...