torsdag 27 augusti 2015

Minirec x 4: Clockwork Angel: The Manga / Clockwork Prince: The Manga/ Sex Criminals, Vol. 1/ Delilah Dirk

Clockwork Angel by Cassandra Clare

Engelska, 240 sidor, The Infernal Devices: Manga #1
Utläst i Februari 2015   Adlibris, Bokus

Minirecension:

Story:

Hittar tyvärr inte mina anteckningar så minns inte helt vad jag tyckte men har gett den 3.5 på Goodreads så tyckte väl att den var helt ok. Bra för att kunna läsa bok del två och färska upp minnet. Annars ingen höjdare. 


Illustrationer:

Klassisk manga, fint men rätt opersonligt. Hade älskat om allt var i färg som de första sidorna...



Clockwork Prince by Cassandra Clare

Engelska, 260 sidor, The Infernal Devices: Manga #2
Utläst i Mars 2015   Adlibris, Bokus

Minirecension:

Story:

Så som med böckerna läste jag mest klart för att få läsa trean så jag sen kunde läsa bok 6 i TMI... känner ju inte samma kärlek för dessa karaktärer tyvärr.

Var ändå perfekt att läsa innan jag läste tredje boken, smart att kunna läsa tecknade versionen snabbt för att få en recap av vad som hänt i bok två. Annars kändes det tyvärr inte så nödvändigt. Så inte säkert att jag kommer läsa trean, men eftersom jag gillade den boken mest och vill ha en komplett samling lär det ju bli så ändå ;)


Illustrationer:

Tycker det inte är så supersnyggt tecknat, det är ok men ingen favorit eller unik stil direkt.  Fast sen kommer vissa små delar som är riktigt fina. 

Annars var det tyvärr väldigt dåligt bundet häfte... Massor av ord försvinner in i mitten. De borde haft bättre marginaler. Nu vart det väldigt svårt att läsa :(

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Ska Charlotte vara så kort? Tänkte mig inte henne så. 

- och Sophie.... henne har de gett det mesigaste ärret! Tänkte mig inte henne så, hon ska vara vacker visst men hon ska ju ändå ha ett tydligt ärr. Här ser det bara ut som en hårslinga i ansiktet typ. Suck!

- Haha designen på roboten i slutet känns ju för söt och för modern. Passar inte alls 1800-talet eller steam punk...

- Minns inte varför hon svarar [ja på frieriet, känns ju lite elakt eg om hon inte älskar honom utan älskar Will mer? Fast hon gör väl det antar jag. Älskar båda]. 


Sex Criminals, Vol. 1: One Weird Trick by Matt Fraction, Chip Zdarsky

Engelska, 128 sidor, Sex Criminals Vol 1. Utläst i Mars 2015
Adlibris, Bokus

Minirecension:

Story:

Vet inte vad jag tycker om denna. Gillade idén men fastnade inte. Var inte helt såld på stilen och utförandet. Sen var den lite skumt skriven, var mycket hopp fram och tillbaka. Så var ibland oklart vad som menades.

Så kommer tyvärr nog inte fortsätta läsa den här serien, finns andra jag hellre lägger mina pengar på. 


Illustrationer:

Stilen var lite fulsnyggt, men älskade färgerna och det psykedeliska. 


Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Haha de slog honom med en vit dildo :P Lol!

- Hahaha de sa "bing it", första gången jag hört det istället för "google it". Naw!


Delilah Dirk and the Turkish Lieutenant () by Tony Cliff

Engelska, 169 sidor, Delilah Dirk Vol 1. Utläst i Mars 2015
Adlibris, Bokus

Minirecension:

Story:

Rolig och söt historia men inget jag minns i efterhand. 


Illustrationer:

Fint och fina färger, men inte helt min smak. Lite för skissigt, gillar mer tydlig line art. Men tycker alla killar ser likadana ut, blandar ihop dem. De har samma sorts kläder, likadana hattar, är bara skäggväxten som är annorlunda... Stilen växte dock på mig, tyckte många bilder var riktigt fina sen i slutet :)



Testläs den här =). 

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Hur blev de av med [skatterna?  De försvinner väl inte från båten bara för elden, de är ju mynt och grejer? Ramla de ur]?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...