lördag 5 september 2015

I Min Brevlåda (60): Födelsedagspresenter

Igår var ingen vanlig dag för igår var Miriam's födelsedag, hurra hurra HURRA! :P
Råkade visst fylla hela 28 år igår. Så har fått lite paket och köpt mig lite paket.

Men först ut har vi en kokbok jag köpte med ett Akademibokhandeln-presentkort
som jag fick i examenspresent =):

Var och åt lunch på Systrarna Voltaires resturang i Åhlenshuset här i Stockholm och blev återigen förbluffad över hur god mat det var. Så när jag sen såg kokboken på Akademibokhandeln slog jag till och köpte hem, Sally Voltaires mat. 


Sen har vi två stycken rec-ex, dock hämtade jag ut dem på min födelsedag,
så blev ju nästan som en födelsedagspresent de med ^_^:

Det var två fina tecknade böcker från Cobolt.
Perkeros och Wika och Oberons raseri, tack för dem!
 Jag har redan läst ut Perkeros och jag gillade den starkt ^^


Sen har vi två till kokböcker som jag fick i present av min söta far:
Dessa två var Rawsome och Sött utan vitt socker. Har som nämnt i förra IMB-inlägget, 
börjat testa att minska ner på sockret och har även sen jag smakat massor 
av god mat på Raw Food House i Malmö blivit sugen på att lära mig 
mer om raw food =).


Sist ut har vi alla grejer/ böcker/ serier jag köpte till mig själv för att det 
helt enkelt är en tradition för mig att köpa egna presenter :P :
Enda boken jag köpte, tredje del i  The Selection, The One. 
Älskar den serien så har redan börjat sluka denna. Den här serien har 
ju så fina omslag att man dör lite!

Sen två uppföljare till, The Wicked + The Divine vol 2 och Rat Queens vol 2. WOHO!

Sen har vi några icke-bokrelaterade grejer:
En BMO Pop-vinyl-figur. Såååå sööööt! <3  ^____^ Älskar Adventure Time. 
Vilka mer följer den serien?

Sen har jag börjat med att göra pärlplattor igen och pixel-konst. Så köpte mig lite mer färger jag saknade och magneter och nyckelrings-tillbehör så jag kan göra massa kul grejer. Kommer ett eget inlägg om det lite senare ^__^


Nu är jag fattig men glad, hoppas ni med har det fint! <3

8 kommentarer :

  1. Grattis på födelsedagen och mycket fint du fått/köpt! ^^ Jag lånade Rat Queens volym 1 från bibblan igår så ska se vad jag tycker om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) hoppas du gillar den lika mycket som jag gjorde :)

      Radera
  2. Grattis! Kokböcker är som ett beroende när man är intresserad! Spelar ingen roll hur många man har, man ska bara ha fler! The Selection är jag lite nyfiken på!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott, och jag hoppas att du gillar dina nya böcker/saker! :)

    SvaraRadera
  4. Stort grattis i efterskott :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...