onsdag 2 september 2015

Minirec x 2: Glaskroppar / Stalker

Nu lagom till att det är höst igen :(. Så tänkte jag att två recensioner på deckare 
kanske kunde passa =)? 


Glaskroppar av Erik Axl Sund

Svenska, 383 sidor, Melankolitrilogin #1. Utläst i Juli 2015
Adlibris, Bokus

Minirecension:

En bok från författarparet som skrev en av mina absoluta favorit-deckare, Victoria Bergmans svaghet.

Denna var dock lite långsammare och tyvärr inte lika spännande som Kråkflickan. Efter avslöjanden om [Simon] blev det dock mycket mer spännande. Njuter även lite extra när det utspelar sig på "knivsöder" där jag själv vuxit upp :).

Kul också när gamla karaktärer från förra serien nämns!

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Stackars [Simon och stackars Vanja].

- Men om han [som våldtog Aiman är Simon's granne, borde de inte stött på varandra någon gång tidigare i trapphuset??]?

- Hur fattade Vanja så snabbt att [Oystein var hennes bror]?

- Fanns ju inte så många karaktärer kvar att välja mellan så anade att [Isaak kunde vara mördaren men hoppades inte det :(]. 

- Ja man fattade ju att [mördaren hade cancer pga huvudvärken].

- Stackars [Jens :( men mer spännande på så sätt för nästa böckerna i serien]...




Stalker av Lars Kepler

Svenska, 615 sidor, Joona Linna #5. Utläst i Juli 2015 

Minirecension:


Äntligen äntligen fick jag läsa sista delen i paret Kepler's underbara deckarserie. SOM jag väntat på att den skulle släppas i vanlig pocket, höll på att bli tokig =)

Riktigt bra början (slutet med för den delen), de är duktiga på det, att få till rätt stämning. Var så himla läskigt och creepy, fick rysningar längs hela ryggen. Sen POFF så hade jag läst hela 600 sidor!! Hur gör dem!? Förstår inte hur de varje gång lyckas skriva tegelstenar som jag läser ut snabbare än böcker med vanlig längd... Helt sjukt ju!

Sorgligt att det är slut nu bara. Var dock kanske inte min favorit i serien, för jag minns inte helt vad den handlade om längre. Men ja som nämnt ovan är jag ändå grymt imponerad =).

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Förstår inte varför Erik låtsats som han inte minns Rocky? De kan ju se i besöksregister att han besökt honom precis? Dumt!

- Gillar inte Nelly, hon verkar inte helt stabil. Hålla på och retas med att avslöja och anmäla honom samtidigt som hon föreslår sex igen. Inte ok. Hot och utpressning ju! [hahah YES så rätt jag hade ;P].

- Gud vad jag stör mig på att Erik inte berättar sanningen för polisen och att han undanhåller så mycket. Nu blir ju Jackie säkert i fara! Suck... Tur att han [berättade för Joona iallafall!]! 

- Fattade sen när [Nelly bad honom säga att han älskade henne att hon var mördaren. Fanns hon med i första boken förresten, minns inte det]?



2 kommentarer :

  1. Hej ^^ Tänkte bara uppmärksamma att två spoilermeningar syns i Glaskroppar recentionen :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neeej men gud så klanting, var lite trött när jag skrev det inlägget. TACK för att du sa till!!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...