lördag 12 september 2015

Minirec x 5: I hjärtat av Malmö / Swedish Comic Sin 5 / Freya / Schhh! / Du går fel väg

Här har vi recensioner på böcker jag köpte på Stockholms internationella seriefestival. 

I hjärtat av Malmö av Jamil Mani, Natalia Batista mfl. 

Svenska, 122 sidor. Utläst i Maj 2015.

Minirecension:

Det var mysigt att läsa mer om Malmö som jag nu börjar lära känna, känner dock inte helt igen mig som inte vuxit upp där men ändå kul.

Tyvärr var annars historierna lite småtrista :(. Var ingen som riktigt grep tag i mig tyvärr. Tycker det ofta är svårt med serier som ska hålla sig inom ett visst ämne. Känns inte som författarna då fått göra någon historia de verkligen tänkt igenom. Sedan har jag ju även lite svårt för korta noveller, med just den anledningen att de inte brukar få samma djup. 

Annars mysig och många var väldigt fint tecknade!

Bild tagen härifrån

Swedish Comic Sin 5 by Natalia Batista mfl. 

Engelska, 180 sidor, Swedish Comic Sin #5. Utläst i Maj 2015.

Adlibris, Bokus Finns Här!

Minirecension:

Story:

Bra kvalitet genom större delen av berättelserna, så helt klart nöjd =). Liten varning dock, detta handlar ju helt om sex då det är en tecknat erotikbok. Så är ju inget för alla ;): 


Illustrationer:

Ska jag nämna något negativt var det väl att ganska många stilar inte var min typ av tecknarstil.




Freya: Sequential Love Stories by Anette Bengtsson, Natalia Batista mfl. 

Engelska, 287 sidor. Utläst i Maj 2015.

Adlibris, Bokus. Finns här!

Minirecension:

Story:

Rätt bra mix, ingen sådär superspännande (men sen brukar inte korta kärleksnoveller vara så tok-spännande heller) men bra och kul ändå så jag var nöjd!


Illustrationer:

Väldigt uppfriskande variation på karaktärer, hudfärg och etnisk bakgrund. 

Första två väldigt fint tecknade, där första var ljus och mer ren stil. Sen kom den andra som var väldigt mörk och murrig, men ändå i lite manga-stil den med :). Efter det har jag inte antecknat vad jag tyckte om resten... men tror jag var allmänt nöjd =). 

För exempel, kolla denna video hur den ser ut inuti!


Random tankar och frågor:

-  Uppfriskande med bara serier tecknade av tjejer med, är ju konstigt nog inte så vanligt för de serierna jag annars läser....

- En berättelse hade en serie med sjöjungfrur, men då kom ma ju att fråga sig: "Hur har man sex som sjöjungfru egentligen?"


Schhh! av Jason 

Svenska, 122 sidor. Utläst i Maj 2015

Adlibris, Bokus

Minirecension:

Vilken konstig och obehaglig liten serie helt utan ord. Köpte denna och den andra av Jason för bara en femma styck på seriemässan. Lite deppig och grå. Typ varannan förstår man poängen med, medan vissa bara är helt skumma....


Random tankar och frågor:

- Tänkte först att skelettet var hans tjej som kommit tillbaka från de döda, men sen hade han skäggstubb på någon bild... ;P

- Känner igen det där med alla fantasi-scenarion efter man blivit dumpad :(.


Du går fel väg av Jason

Svenska, 64 sidor. Utläst i Juli 2015.

Adlibris, Bokus

Minirecension:

Intressant, men känns gammalmodig och vet inte riktigt vad han vill ha sagt... Börjar med ingen text alls men sen efter ett tag kom lite text iallafall. 

Gillar dock verkligen färgerna: svartvitt blandat med mörk turkos.


1 kommentar :

  1. Jag är inte jätteförtjust i seriealbum måste jag säga. Det kan också vara så att jag inte har hittat rätt ännu :O

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...