fredag 2 oktober 2015

Minirec x 3 : The Selection Stories: The Prince & The Guard / The Elite / The One

Här har ni lite recensioner om böcker och noveller i The Selection-serien.  Gillar verkligen den här serien konstigt nog. Trodde inte jag skulle göra det men har blivit lite av en favorit...

Har skrivit om första boken HÄR


The Prince & The Guard by Kiera Cass

Engelska, 227 sidor, The Selection #0.5 och #2.5. Utläst i Juli 2015
Adlibris, Bokus

Minirecension:

The Prince:

Bra, intressant och kul att läsa från prins Maxon's synvinkel, hade gärna läst lite mer. Speciellt för att förstå hur han kan gilla Celeste...

The Guard :

Även denna var en trevlig läsning. Men att få läsa från Aspens synvinkel var inte lika spännande som prinsen tyckte jag, men var ändå intressant. Tyckte han kändes rätt tråkig dock.

- Hur vågar han byta shift så ofta till hennes, de lär väl fatta då?

Velade mellan vilket betyg jag skulle ge men då jag i efterhand knappt minns vad jag läste fick det bli "Helt ok" men hade kunnat bli "Gillar". 


The Elite by Kiera Cass

Engelska, 323 sidor, The Selection #2. Utläst i Juli 2015
Adlibris, Bokus

Minirecension:

Mysigt serie att komma tillbaka till! Älskar att den är så lättläst =). Även denna var en söt bok jag slukade så som första delen.

Inget makalöst eller unikt egentligen men flyter bara på så bra. För det händer egentligen inte mycket alls förutom lite triangeldrama, velande och rebellattacker. Trots det mysigt och vill läsa vidare och blir inte uttråkad, konstigt det där. Undrar vad det är som gör skillnad mot andra böcker jag tycker är sega?

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Piskningen, hot om dödsstraff och bli åttor för en sådan sak. Känns så extremt fånigt överdrivet?
Blir riktigt förbannad att Maxon går med på det. Stackars [Marleen och han vakten....]

- Stör mig på att hon inte frågar allt hon vill fråga Maxon... Bara gör det nån gång då!! Blir väl enklare att välja då?

- Tycker det är konstigt att Guards är kast två. De känns ju typ som maids? Känns lite väl enkelt sätt att bli en tvåa?  Borde inte fler vilja bli det då? Visserligen riskerar man ju sitt liv... i för sig :P

- Trodde aldrig [Maxon skulle kunna förklara bort hans hångel med Celeste]. Men förstår ändå nu hur krånglig situationen är...

- Så fånigt egentligen när man vet att [hon kommer vinna. Nu speciellt när bok fyra the Heir har släppts, ingen stor överraskning då. För det måste väl vara deras gemensamma dotter]? Ändå läser jag vidare... 



The One by Kiera Cass

Engelska, 323 sidor, The Selection #3. Utläst i September 2015
Adlibris, Bokus

Minirecension:

Mindes inte vad som hände i förra bokens slut, blev lite förvirrad i början för att jag tyckte America betedde sig så annorlunda, men släppte fort.

Detta var en bra bok och som de andra var den inget spektakulärt men fortfarande en trevlig läsning.

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Va annorlunda hon beter sig som försöker få honom att ha sex med henne? Hon är väl oskuld? 

- Gillar att Celeste [ändrade sig men sån omvändning känns tyvärr inte helt trovärdig]... 
och att hon var brunett, shit vad jag alltid tänkt mig henne som blond :p *hej stereotypskadad*

- Hur kan han säga att han ens övervägde att [välja att börja om? Då kan han väl inte älska henne]? 

- Tyckte att hennes [pappa dog var så himla himla sorgligt. Men tyckte att det hela gick över lite för snabbt, men vet att det inte är svartvitt, ] går i vågor som de skrev...

- Att Lucy [och Aspen var ett par hade jag anat ett tag. Men blandade alltid ihop henne med Anne fick inte ihop det. Så störigt att hon alltid avbröt honom.] Hur länge hade det pågått? 

- Att [Kriss var en northener] kom som en chock dock!

- Gud vad sorgligt med [Celeste, såklart händer det nu när man börjat] gilla henne :( 


Så ja kommer lätt läsa The Heir =). 
Ska vänta lite bara så jag inte tröttnar/tycker de känns för lika. 

Har du läst The Selection-serien? Vad tyckte du?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...