lördag 2 januari 2016

Bästa från 2015!!


(Klicka på bilden för sammanfattningen av  2015's läsår på Goodreads)

Inte bästa läsåret kanske då jag inte helt haft tid/varit mig själv men har läst en hel del fint ändå. Gillar att de flesta har fått 4 eller 5 stjärnor på Goodreads.

 Har mestadels läst tecknat som ni säkert märkt så fokus ligger på det.
Men några "vanliga" böcker hann jag med, så vi börjar med dem:

Bästa böckerna år 2015:

Börjar med de på plats 9-7 utan inbördes ordning.


Sedan kommer vi till böckerna på plats 6-1, böcker som stod ut något extra!


Föll helt och totalt oväntat pladask för denna serie. 
Trodde jag skulle tycka den var jättetöntig men när jag hittade första boken för
 typ 1-2 pund så tänkte jag Why not? Vilket jag är väldigt glad för ^^

Väldigt intressant med drottningens bakgrundshistoria och en 
tydligare förståelse för hur hon tänker och varför hon agerar som hon gör.
 Gör resten av serien mer givande.

Så himla himla söt! Älskar världen och
 karaktärerna som Meyer skapat!

Ser så galet mycket fram emot att läsa Winter
 som nu äntligen har släppts =).

Bok två kom på fjärde plats förra året och även sista avslutande 
delen var väldigt bra =) Så plats 3 fick det bli för denna! 

Älskar den här serien och var riktigt spännande och roligt att läsa 
den här actionfyllda avslutet. Årets längsta och näst bästa bok ^_^

Vilket innebär att den bästa boken för året 2015 var:
.
.
.
.
.
.

Kanske inte helt otippat för älskade verkligen den här boken,
var länge sedan jag brydde mig så och sögs in så som jag gjorde när jag läste denna.
Så himla fin och söt berättelse, även väldigt vackert skriven!

Bland det finaste jag har läst på flera år! <3


De bästa tecknade för 2015:

Shiiiit vad det här var svårt har ju läst så galet mycket i år och 
de flesta har fått 4 stjärnor på Goodreads vilket ändå innebär att de varit jäkligt bra. 
Så att välja ut bara några är jätteknepigt och eftersom 
Locke & Key vann förra året så även om jag läste vol nu 2015 
så väljer jag att inte ha med den i topplistan.. hade känts lite tjatigt ;) 


Först några honorable mentions utan inbördes ordning:







Sen har vi plats 8-1 och samlar som vanligt ihop alla serier som 
en klump annars blir det ännu svårare att rangordna. 


8. Low, Vol. 1: by Rick Remender, Greg Tocchini
Första delen i en serie som jag känner har grymt mycket potential!  
Denna kan bli nya Saga om de håller samma standard känner 
jag och historien utvecklas lite till =)

7. Sword Princess Amaltea Vol 2-3 av Natalia Batista
Natalia fortsätter leverera och avslutar 
serien med bravur =)

6. Ms. Marvel, Vol. 1-3:by G. Willow Wilson mfl.
Så skön och lite annorlunda superhjälte serie! Älskar Kamala och
 hur serien känns rätt i tiden!


5. Rat Queens, Vol. 1-2: by Kurtis J. Wiebe mfl.
Specifikt vol 1 som var galet bra och riktigt riktigt rolig. Vol 2
 föll tyvärr lite för mig men hoppas starkt på vol 3!


4. Batman: The Black Mirror by Scott Snyder,
 Jock, Francesco Francavilla
Fjärdeplatsen går till Snyders fristående (?) Batman album som även
var vinnaren i mitt Batman-tema tidigare i år =).

Blev 8 volymer läst i år så självklart är man ett stort fan! 
Tycker det är galet imponerade hur de lyckas hålla intresset uppe och 
inte har det svalnat heller. Ser verkligen fram emot vol 17!

2. Invincible Vol 1-3 by Robert Kirkman mfl.
En ny serie jag börjat följa som tog mig med storm! 
Vill inte avslöja något med alltså wow!  Är du ett superhjältefan är detta ett måste =)
Vilken pärla till serie. Längtar som en tok på att samlingsvolymen med vol 4-5 & 6-7 ska komma hem till mig! Denna serie förtjänas att samlas i HC ^^

Imponerade att både plats två och tre går till Krikman ^__^

Det innebär även att nummer ett och årets bästa seriealbums-serie går till:
.
.
.
.

Speciellt vol 4 var makalöst bra. Shit vad den här serien fortsätter 
att leverera en spännande och välutvecklad historia! Tecknarstilen, bakgrundshistorien, 
karaktärerna, plot twists, den har ju fan allt!

Missa inte denna förträffliga serie för allt i världen!


Kolla även in listan för 2014 [HÄR]! eller för 2013 [HÄR] &  för 2012 [HÄR]!


Något nyårslöfte? Nja jag vet ju att jag varit sämst på att uppdatera så kanske att jag ska ta tag i bloggen igen... men lär inte hända :/ Har inte tid längre sen jag började jobba och livet kom i vägen. Men vill ha kvar bloggen iallafall, som minne och som dokumentation och för när bloggsuget kickar in....

Hur som GOTT NYTT ÅR på er alla fina människor i efterskott! <3


2 kommentarer :

  1. Du har ju hunnit läsa väldigt mycket under 2015.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja men hade velat läsa liiite mer böcker också, inte bara tecknat, även om jag just nu gillar tecknat bäst. Så kommer nog fortsätta så :P

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...